Bonus Startet 8.Juni.2005 Del på Facebook Startet 8.Juni.2005 (redigert) Jeg var ute i det fine været en tur ikveld da fartsmåleren plutselig falt til 0. Fikk ikke liv i den igjen. Båten har standard Askeladden instrumentering med analog turteller, tankmåler og hastighetsmåler samt Smartcraft multifunksonsmonitor for ytterligere data. All elektrisk installasjon er som std. fra fabrikken. Båten er en 2003 Askeladden 605 Explorer med Mercury Optimax 175. Noen som har opplevd dette, eller som har noen ideer? Trond Redigert 8.Juni.2005 av Svenning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.Juni.2005 Del på Facebook Svart 8.Juni.2005 Er det en vanlig trykklogg, med slange som går fram til instrumentet? I såfall kan det være enten at en kobling har hoppet av , pilothullet er gått tett eller slangen ligger i knip. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bonus Svart 9.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2005 Er det en vanlig trykklogg, med slange som går fram til instrumentet? I såfall kan det være enten at en kobling har hoppet av , pilothullet er gått tett eller slangen ligger i knip. <{POST_SNAPBACK}> Ja, det er en vanlig trykklogg ivar, så dine kommentarer er nok riktige. Og, etter å ha diskutert med noen kyndige, heller jeg til at pilothullet på motoren har gått tett. Dette kan testes ved å ta av motordekslet, åpne koblingen (på babord side av motoren) mellom slangen fra pilothullet foran på undervannshuset og slangen forover i båten. Ved kjøring i planingsfart skal det være trykk slik at det kommer vann ut av denne slangen. Gjør det ikke det er feilen tett pilothull / slange på motoren. Kommer det vann, ligger feilen i slangen forover eller selve instrumentet. Skal teste dette i kveld Trond Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 9.Juni.2005 Del på Facebook Svart 9.Juni.2005 Har vært borti det samme, da hadde jeg kommet borti noe tauverk sånn at hullet var gått helt tett. Satte en sykkelventil i slangen og pumpet opp passende trykk med en sykkelpumpe, da fikk jeg pirket ut alt. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bonus Svart 9.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2005 (redigert) Har vært borti det samme, da hadde jeg kommet borti noe tauverk sånn at hullet var gått helt tett. Satte en sykkelventil i slangen og pumpet opp passende trykk med en sykkelpumpe, da fikk jeg pirket ut alt. <{POST_SNAPBACK}> Takker for godt råd ivar, tar med meg det ikveld. (hvis jeg ikke bare utsetter feilsøkingen en dag eller to da, .... og koser meg på sjøen Trond Redigert 9.Juni.2005 av Svenning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 9.Juni.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2005 Da var problemet løst. En skjøt på trykkslangen inne i "samleslangen" mellom båt og motor hadde gått opp. (Merkelig sted å skjøte en gummislange ...). Litt mekking, så var alt iorden. Trond Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.