Jump to content

Power IL ankervinsj - tauet slurer

Edh1

Recommended Posts

Hadde samme problemet med min, kjøpte nytt tau, men det hjalp ikke. Så ringte jeg ilas for å bestille nytt "hjul", som jeg trodde var slitt. Dama jeg traff hos ilas sa at "hjulet" mitt garantert ikke var slitt etter kun 10 år med svært lite bruk. Hun sa at å bøye "fingeren" som presser tauet inn i hjulet ikke er nok, bruk en skiftenøkkel, og vri hele "fingeren" innkludert festet den sitter på strammere mot tauet. Så jeg gjorde, og den fungerer nå helt perfekt.

Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside:

Enden på visa ble slik:

Strammet fjæra til ingen nytte dessverre. Begynte å se på tabularet som synes "tannhjulene" så ut om gikk feil vei, de tok liksom ikke tak.

Jeg har jo ikke åpnet en ankevinsj før og ikke visste jeg om tabularet kunne snus. Jeg husket å ha sett en bil i havna her om dagen hvor det stod "Vestfold Vinsj og Thruster" og googlet dette. Han hadde egentlig fullt opp men kunne stikke innom og se på problemet. 20 minutter senere hadde han plukket fra hverandre vinsjen og snudd tabularet. Har du sett - nå funker greia!:-).

Og ikke skulle han ha en krone for jobben! Anbefaler herved "Vestfold Vinsj og Thruster" og vet hvem som skal ringes når baugpropellen eller vinsjen ikke funker neste gang!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...