Edh1 Startet 3.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2016 Hei! Tauet slurer på "tannhjulet". Har vasket tau. Dingsen som dytter tauet inn i sporet er stram. Vinsjen er fra 08 og lite brukt. Hva kan være feil? Sporene virker ikke slitt. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 3.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2016 Kanskje tauet ditt begynner å bli litt slitt. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Edh1 Svart 3.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2016 Ser jo helt og pent ut.... Litt dumt å betale 1500-2000 om det ikke skulle være feilen? Sitér dette innlegget Link to post
Draug1 Svart 3.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2016 Hadde samme problemet med min, kjøpte nytt tau, men det hjalp ikke. Så ringte jeg ilas for å bestille nytt "hjul", som jeg trodde var slitt. Dama jeg traff hos ilas sa at "hjulet" mitt garantert ikke var slitt etter kun 10 år med svært lite bruk. Hun sa at å bøye "fingeren" som presser tauet inn i hjulet ikke er nok, bruk en skiftenøkkel, og vri hele "fingeren" innkludert festet den sitter på strammere mot tauet. Så jeg gjorde, og den fungerer nå helt perfekt. Sitér dette innlegget Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside: Link to post
Edh1 Svart 3.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2016 Takk for tips! Jeg trodde fjæra var stram men nå skal jeg ta enda mer i. Sitér dette innlegget Link to post
Princess V48 Svart 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Samme problemet hadde jeg. Strammet som nevnt med skiftenøkkel og problemet var løst. Sjekk også at tauet sklir fint ned på undersiden. Om tauet blir stoppet slurer også tauet. Sitér dette innlegget Link to post
birkulf Svart 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Stramming av finger: https://youtu.be/wllUD_HGNC8 Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 4.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Takker for link! Skal forsøke tipsene i dag. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Takk for tips. Tauet er nok noe slitt, men skal nå tyne ut litt ekstra av det Sitér dette innlegget Link to post
Edh1 Svart 4.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Enden på visa ble slik: Strammet fjæra til ingen nytte dessverre. Begynte å se på tabularet som synes "tannhjulene" så ut om gikk feil vei, de tok liksom ikke tak. Jeg har jo ikke åpnet en ankevinsj før og ikke visste jeg om tabularet kunne snus. Jeg husket å ha sett en bil i havna her om dagen hvor det stod "Vestfold Vinsj og Thruster" og googlet dette. Han hadde egentlig fullt opp men kunne stikke innom og se på problemet. 20 minutter senere hadde han plukket fra hverandre vinsjen og snudd tabularet. Har du sett - nå funker greia!:-). Og ikke skulle han ha en krone for jobben! Anbefaler herved "Vestfold Vinsj og Thruster" og vet hvem som skal ringes når baugpropellen eller vinsjen ikke funker neste gang! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.