kj3lla Startet 3.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2016 Heisann. Første gang jeg poster i dette forumet. Har akkurat flyttet ombord i en båt og prøver å reparere selv (nå må jeg jo bli handy) en lekkasje i en pakning i et rør som leverer varmtvann fra bereder til blandebatteriet. Røret det er snakk om er et ~10mm metallrør og det er selve pakningen i en overgang som har synlige skader. Pakningen sitter direkte i en mutter som brukes til å stramme siste del av røret inn til blandebatteriet.Mitt spørsmå er derfor:Hvor går man for å skifte en ny pakning/ny mutter? Dette er vel ikke standard dimensjoner? Så en vanlig rørlegger butikk holder vel ikke? Kan alle slike vann-relaterte ting handles hos forhandlere som f.eks. Maritim båtutstyr? Takk for alle svar! :) Mvh, Kjell Arne Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 3.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2016 Det kan godt være at en vanlig vvs butikk har dette. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 3.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2016 Kjøp en boks med diverse o-ringer, fiber og gummipakninger på biltema. Da finner du som regel noe du kan bruke, og har masse i reserve. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Hvis det er et kobberrør er vel sjansen stor for at rørleggeren har pakningen du trenger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.