Jump to content

Finnmaster T7 med 225hk Yamaha 4.2L, erfaringer?

Ronny Hagen

Recommended Posts

Er i tenke boksen på ny båt. Har i dag en Uttern D66. Er greit fornøyd med den.

Men synes den er noe trang Uteplass. Som jeg synes Finnmatseren har en god plass ute.

Er det noen som har Erfaring med disse Båtene.

Blir mest dagsturere. Vi er 4 stk Vil ikke ha så mye strørrelse en 7m på grunn av hengere og vekt. Skal dra den med bilen.

Er det noen andre båter som er aktuelle?

Utstyr på båten .

Motor 225hk Yamaha den nye 4.2L Er det noen med litt erfaring med den?

Elektrisk gear og gass

Ankervinsj

Kartplotter med akkolodd

Resten er vel stor sett standar utstyr

Har T7'en selv, veldig fornøyd. Ga tilbakemeldinger i en annen tråd:

https://baatplassen.no/i/topic/126292-erfaring-med-finnmaster-t7/

Jeg har 3.3l-utgaven av motoren, så kan ikke svare utdypende på motorvalget ditt. Forskjell på motorene: https://baatplassen.no/i/topic/115220-forskjell-p%C3%A5-yamaha-f225-betx-fetx-og-fetu/

Det som skiller båten mest ut slik jeg ser det er stor sosial sone, godkjent til 10 personer, og stoor og lys lugar for 23-foter. Har faktisk hatt flere overnattinger enn jeg hadde sett for meg i båten.. :thumbsup:

Alternativerne er jo den nye Uttern, Jeanneau Merry Fisher 750 og Beneteau Antares 780. Også en QuickSilver, der vist bare er en billig version af Utteren - eller omvendt.

Jeg har selv en Yamaha 225 V6 på hækken. Fin motor med et forbrug på 1.3 - 1.5 liter pr NM ved march. Marcher ved 25 knob.

Jeg så både Finnmasteren og Utteren C77 på Båtmässan i vinter. Personligt ville jeg have valgt Uttern. Men begge var for dyre for mig, så jeg valgte en brugt Beneteau.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...