Ødegård Startet 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 4.Juli.2016 Hei folkens Har et problem med min Yamarin 4730. Det lekker inn ferskvann inn i luka i gulvet(dørken). Det er når det regner mye og jeg ikke har åpnet ventilen til selvlenser systemet. Hele stuerommet blir fullt med vann plass at det lekker ned i dobbeltbunnen via stuerommet. Har lest de to andre innleggene om tema men ønsker en litt mer beskrivende løsning. Ser at luka ikke er helt bein og at den bøyer seg når folk trår på den. la inn en bit med bamse underlag men det ble for tykt og alt bøyde seg. Luka er ikke veldig skjev men stikker litt over resten av gulvet Mitt problem er hvordan jeg skal tette det hvor luka ikke er nedpå pakningen i dørken. Hvis jeg har for mye liggeunderlag eller gummi på luka vil dette jo presse opp luka fra pakningen der hvor luka i utgangspunktet var nedpå og holdt tett. har en 2mm gummi matte jeg har skåret opp i strimler på 3cm bredde jeg tenkt å lime fast i luka, men slite å finne rett lim. Har noen forslag til hvordan jeg kan fikse dette? Hva kan jeg bruke som tetter? Gummimatte, Bamseliggeunderlag, billig liggeunderlag? Noe annet? Hva kan jeg bruke som lim? Bør jeg stive av luka på forhånd? Tenkte å poppe fast noe stål på undersiden Hilsen Otto Ø Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Tror du sliter med å få den tett. En hvorfor har du selvlensinga stengt? Min ligger alltid med selvlensinga åpen, og da er lasterommet tørt. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 om luka er litt skjev/derformert og i tillegg flekser under belastning, så blir den nok ikke lett å få tett.. lar den seg rette montro - og deretter avstive...? lim: kontaktlim eller Aquasure..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Ødegård Svart 4.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Hm. Ligger med selvlensing åpen for det meste. så det pleier ikke være noe problem. Er det noen som vet om noen bilder av 4730 hvor noen har skrudd ut dekselet ved førerplassen. Mener der hvor man har føttene? Ser ut som jeg har en glipe her også som kanskje forlarer vann i dobbeltskroget? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 4.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Har 4730. Stiger vannet såpass høyt det kommer til "fothullet" vil det renne inn i dobbelskråget der. Har hatt min ute flere ganger, og det er ingen pakning her. Men så lenge selvlensingen er åpen, vil aldri vannet stige så høyt i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Ødegård Svart 4.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2016 Kanskje droppe all rep og bare satse på å holde ventilen open? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 7.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2016 (redigert) Kjenner ikke denne båten, så jeg sendte link med spørsmål til en større forhandler av aktuelle merke og fikk dette svaret som er likt med Fjordland sitt svar over her: "Selvfølgelig skal selvlenser være åpen!" Redigert 7.Juli.2016 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 7.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2016 eneste grunnen til å stenge ventilen er hvis båten er veldig tungt lastet bak under sakte fart eller stilleligge. Da kommer den vann inn gjennom selvlensingen. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 7.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2016 hvis luken er skjev ville jeg forsøkt å ta den av og rette den forsiktig i et varm rom med tyngde på det fohøyete stedet over flere dager. Kanskje satt på en varmevifte også, men litt av gangen uten å overdrive motbøyingen. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 8.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2016 Noen som vet om det finnes tilbakeslagsventil til å sette på selvlensingen? Er vel 2" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.