Jump to content

Luke i en Yamarin 4730 er lekk

Ødegård

Recommended Posts

Hei folkens

Har et problem med min Yamarin 4730. Det lekker inn ferskvann inn i luka i gulvet(dørken). Det er når det regner mye og jeg ikke har åpnet ventilen til selvlenser systemet.

Hele stuerommet blir fullt med vann plass at det lekker ned i dobbeltbunnen via stuerommet.

Har lest de to andre innleggene om tema men ønsker en litt mer beskrivende løsning.

Ser at luka ikke er helt bein og at den bøyer seg når folk trår på den. la inn en bit med bamse underlag men det ble for tykt og alt bøyde seg.  Luka er ikke veldig skjev men stikker litt over resten av gulvet

Mitt problem er hvordan jeg skal tette det hvor luka ikke er nedpå pakningen i dørken.  Hvis jeg har for mye liggeunderlag eller gummi på luka vil dette jo presse opp luka fra pakningen der hvor luka i utgangspunktet var nedpå og holdt tett.

har en 2mm gummi matte jeg har skåret opp i strimler på 3cm bredde jeg tenkt å lime fast i luka, men slite å finne rett lim.

Har noen forslag til hvordan jeg kan fikse dette?

Hva kan jeg bruke som tetter?

Gummimatte, Bamseliggeunderlag, billig liggeunderlag? Noe annet?

Hva kan jeg bruke som lim?

Bør jeg stive av luka på forhånd?

Tenkte å poppe fast noe stål på undersiden

Hilsen Otto Ø

om luka er litt skjev/derformert og i tillegg flekser under belastning, så blir den nok ikke lett å få tett..  lar den seg rette montro - og deretter avstive...? 

lim:  kontaktlim eller Aquasure..? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...