Alf erik Startet 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2016 Vurdere ny rib suzumar 310 eller mercury 290, begge har glassfiber bunn. Har noen prøvd eller har like? Er det bra båter? Ska ha yamaha 9.9 2 takt på. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 Jeg kjøpte denne: https://www.mercurymarine.com/no/no/inflatables/rigid-bottom/dynamic-rib/?utm_term=no&utm_medium=us+&utm_source=Overlay_IP%3Dno&utm_campaign=Region+Redirection Har en 10/15HK totakter som fungerer bra. Valgte den pga. vekta og at den passet til motoren. Bare husk at hvis du skal vippe den opp med en snappdaviter så monter et slepefeste som du drar i. Jeg har en med tikkeblokk som gjør det enklere å vippe den opp og slippe den ned. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Alf erik Svart 5.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 Føle du den går for mye i plan når du kjøre ? Har en aquaquick som går for mye i plan at den skue sjøen på full gass Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 Du kan se vurderinger i denne tråden: https://baatplassen.no/i/topic/127318-kjøp-av-10-gummibåt-maks-40kg-og-motor-innspill-ønskes/ Gabi endte opp med samme som Sitrin, og jeg har den selv også. Godt fornøyd, men jeg har kun erfaring med 5 og 6 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Christian V Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 (redigert) Kjøp rib med totakter hvis du greier. Vi kjøpte nylig rib med 15 hk Yamaha firetakter og makan til dau motor har jeg aldri vært vitne til før. Redigert 5.Juli.2016 av Christian V (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Alf erik Svart 5.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 Har yamaha 9.9 2 takt (15) beste motoren Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 6.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2016 (redigert) har Suzumar 290 som er samme båt som 310 bare litt kortere. finnes i 2 utgaver, med Enkel bunn eller dobbeltbunn (flatt gulv) sistnevnte er tyngre men greie å bevege seg i siden gulvet ikke er formet av skrogvinkelen. det knaker litt i gulvet på min når jeg går rundt, vissnok helt normalt og har ikke sett noen sprekker. Jeg har hatt 2 motorer på min, en 6 hk 4 takt Mercury og en 9.9 hk 4 takt Mercury. Kommer sikkert til å gå ganske bra med din 9.9 2 takt. Syns skroget har ganske gode sjø egenskaper og det er ikke så mye problem med spruting i planefart. Jeg satt inn en ekstra tofte i min båt fordi jeg syns det ble litt lite med bare den bak. Egentlig en ganske ålreit båt, hadde en gummibåt fra maritim før, den var ikke noe særlig. dårlige sjøegenskaper og mye sprut. Dette er en ordentlig båt på en måte. Redigert 6.Juli.2016 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.