magnuje Startet 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2016 Noen familiemedlemmer skal møte oss midveis på seilturen i sommer og jeg er derfor ute etter en havn med hotell/hytter i umiddelbar nærhet av havnen. Skal ligge der i 3-4 dager så kjekt om det er idyllisk samt litt aktiviteter å finne på der. Området jeg tenker meg er Ikke mye lenger sør enn smøgen og ikke mye lenger sør enn kragerø. Noen som har noen forslag? Det jeg vet om er tanumstrand ute ved hotellet og strømstad foran spahotellet. Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 Hei Både Smögen og Kragerø er vel å strekke geografien Oslofjorden litt langt, men Scandic Havna Hotell på Tjøme ligger jo ytterst i Oslofjorden og har alle de fasiliteter du nevner. Hotellet ligger jo særdeles ydillisk til mellom knausene helt nede i havna. Her er det utleiehytter/leiligheter, god restaurant med uteservering på brygga, svømmehall, fin strand, krabbefiske og lekeplass for barna, minigolf, lunt og godt for sør-vesten, utmerkede turområder og fin gjestehavn. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 Hei Både Smögen og Kragerø er vel å strekke geografien Oslofjorden litt langt, men Scandic Havna Hotell på Tjøme ligger jo ytterst i Oslofjorden og har alle de fasiliteter du nevner. Hotellet ligger jo særdeles ydillisk til mellom knausene helt nede i havna. Her er det utleiehytter/leiligheter, god restaurant med uteservering på brygga, svømmehall, fin strand, krabbefiske og lekeplass for barna, minigolf, lunt og godt for sør-vesten, utmerkede turområder og fin gjestehavn. Hvor dypt er det / kommer man gjennom helt nord ved Bukkholmene Tjøme nordfra? Ser det er noen skvalpeskjær der og ikke merket led! Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Sigurd Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 (redigert) Snakker du om Røssesundet er det ingen problemer. bukkholmen Tjøme vest går du ikke nord for Redigert 5.Juli.2016 av Sigurd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 Enig med Sigurd. Gå øst av Bukkholmen og hold klar av sandbanker på N/Ø siden så er det stort sett å følge kartet og holde seg mot Bukkholmen på S/Ø og midt i leia videre. Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 Bare en tanke hvis du føler deg usikker Billa: På denne tiden av året er det mye trafikk der. "Legg deg på reden" til det kommer en båt av passe størrelse og heng deg på. Beklager avsporing av tråden "Magnuje". Skal skjærpe meg. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 Takker. Tenkte mellom sydøst spissen på Bukkholmen og de holmene øst for Bukkholmen. På mitt Navionics kart er det lagt inn 3 skvalpeskjær der, men slik jeg forstår det så kommer man mellom skvalpeskjærene og selve Bukkholmen? Er det ofte ledige plasser på Scandic Havna? Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Sigurd Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 Skjæra ligger helt inntil Brøtsø-sida. Vi hadde en tråd om Røssesundet for et par uker siden. Det eneste stedet jeg har sett noen gå på er sandbankene du får på stbd side rett etter å ha passert den gamle kongehytta når du kommer nordfra. Sitér dette innlegget Link to post
Vingen300 Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 Quality hotel skjærgården i Langesund har fått seg brygge. Sitér dette innlegget Link to post
knut1955 Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 (redigert) Dette blir jo en ren reklametråd for hotellene på kysten :-) Du har også Kragerø (?) golf og spa. Riktignok på Portørsiden, men kort til Kragerø med båt. Redigert 5.Juli.2016 av knut1955 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 Kjempefint at det spretter opp gjestebrygger på hotellene. Son Spa har også fine plasser med god beligenhet. Til trådstarter; det er plasser på Bolærne, Hankø og mye ute på Hvaler. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
WGM Svart 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2016 Igjen, Sigurd har svaret på manøvreringen. Jeg har aldri opplevd å ikke få plass på Havna selvom det er endel arrangementer der utenom fellesferien, men det er ikke den roligste havna langs kysten hvis man søker stille netter og nakenbading på morgenkvisten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.