utternS52 Startet 5.Juli.2016 Del på Facebook Startet 5.Juli.2016 Hei, kjøpte en 19 fots Skibsplast med en 115 hk 4takt Yamaha. Etter å ha fått den hjem og sjøsatt har jeg fått et problem. Når jeg drar på litt fart. over 30 knop, så mistet jeg styringa til høyre..Ingen problem til venstre. Problemet forsvinner ved lavere fart. Jeg har sjekket at ingenting ligger i veien, hverken i motorbrønn, eller rundt kabelen, og kan ihvertfall ikke se noe med det blotte øyet. Merket ingenting under prøvekjøringen av båten. Noen som har peiling på hva det kan være? Ser det er endel poster på telefleks vs hydraulisk, er motoren for stor for teleflex? Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Teleflex-trøbbel hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Uttern S52 With Vital Dromedille 15 Skibsplast Familyship 19 Link to post
Fjordland Svart 5.Juli.2016 Del på Facebook Svart 5.Juli.2016 Låser rattet seg eller sviver det utendet skjer noe? Tenker wire og styresnekke er modent for utskifting eg. Monterte ny wire og snekke på min 90 hk nå, oppgrderte et gakk fra det som var og båten er en drøm og kjøre. Styrer fint med 2 fingre Sitér dette innlegget Link to post
utternS52 Svart 5.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2016 Den dreier, men litt tungt..til venstre går det greit.. En tanke jeg hadde..hvis wire/snekke begynner å bli slitt, vil det funke lettere på lav fart fordi lav fart gir mindre motstand i vannet til å svinge motoren, høy fart gir større motstand for motoren å svinge i vannet, og derfor tyngre for wiren/snekka? eller er det en ulogisk tanke? Sitér dette innlegget Uttern S52 With Vital Dromedille 15 Skibsplast Familyship 19 Link to post
Fjordland Svart 5.Juli.2016 Del på Facebook Svart 5.Juli.2016 Styrefinnen under kavitasjonsplata? Prøvd og justere denne? Sitér dette innlegget Link to post
Golden Gate 37 Svart 8.Juli.2016 Del på Facebook Svart 8.Juli.2016 Rimelig sikker på at du har ujevnheter i røret styrestaget som går gjennom festet på motoren. Eller evt litt skjevhet i styrestaget. Enkel jobb å demontere, og om du borer opp med 14mm bor er det en grei metode. Du kan også lime / tape fast slipepapir på et mindre bor og få slipt vekk ujevnhetene i røret. Bruk fil el.l om du finner ujevnheter på staget. Smør godt opp med sjøvannsikker grease når du monterer, så er jeg sikker på at dette funker! Du har vel også et par smørenipler på dette røret, brukes båten mye kan det være lurt å ettersmøre i løpet av sesongen :-) Sitér dette innlegget Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.