Whiskey Startet 5.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2016 (redigert) Skulle bytte grovfilteret i går og hadde kjøpt et HIFI filter som skulle være kompatibelt. Skrudde av det gamle, fulgte med tre pakninger på det nye, en til bollen, en til toppen og en jeg ikke er helt sikker på hvor skulle. Men da jeg hadde skrudd på plass det nye, så jeg det lå en det pakning i bånn av båten under filteret. Den passet akkurat i den ytre ringen på toppen av filteret, så jeg skrudde av filter igjen og satte den der. Så nå et spørsmålet... Skal den egentlig være der, eller er det en pakning som hører til noe annet evt ligget under der en stund? Har aldri byttet filter på denne båten før... Og den minste pakningen som fulgte med, skulle den kanskje i midten rundt gjengene? Det ikke noe der på det som sto på... irriterende. Ble i alle fall tett slik jeg gjorde det... men det var det med bare den ene pakningen og såvidt jeg kunne se Dette er på en Scand Baltic med Yanmar 6LP-DTE Redigert 5.Juli.2016 av Whiskey (see edit history) Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Boddvar Svart 6.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2016 Mener å huske at jegg har en pakning i toppen og en i bunn Sitér dette innlegget Båthistorikk : With 300 med 20 Hk Johnson - Blinken Hurrycane med 20 Hk Archimedes - 15 Skibsplast VS med 50 Hk Evinrude - 15 GH15 med 30 Yamaha - 17 Clipper med 90 HK Johnson - Askeladden 475 Fighter med 60 Hk Mercury . 2010-2015 Skarpnes 30 med Volvo TMD30 - 2015-2019 Scand Atlantic 2010 HT med Yanmar 427 hk - 2020- ? Jeanneau Sun Odyssey 42i 2007 Link to post
Flow Svart 7.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2016 Filterhuset ser ut som et Racor 460R. På dette filteret er det en pakning i topp og en pakning i bunn. Det er ikke noen "liten" pakning rundt gjengene i midten av filteret. Mer info om filteret finner du blant annet her: http://www.parker.com/literature/Racor/Racor_Fuel_Filtration_-_Fuel_Filtration_Products_-_7529.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 7.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2016 Filterhuset ser ut som et Racor 460R. På dette filteret er det en pakning i topp og en pakning i bunn. Det er ikke noen "liten" pakning rundt gjengene i midten av filteret. Mer info om filteret finner du blant annet her: http://www.parker.com/literature/Racor/Racor_Fuel_Filtration_-_Fuel_Filtration_Products_-_7529.pdf Tusen takk for svar, da skal jeg fjerne den ekstra pakningen. Forresten, sliter med å fylle filteret med pumpa som sitter der. Brukte pumpa på finfilteret som sitter på motoren for å dra inn diesel, virker som det gikk greit, men burde det ikke bare være å åpne utluftingsskruen på holderen til Racorfilteret og pumpe til det kom diesel ut der egentlig? Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Boddvar Svart 7.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2016 Jeg bytter begge filtre samtidig. Åpner en skrue på finfilter og pumper på Racor filteret til det kommer diesel på finfilteret. Har aldri luftet kun Racor filteret. Sitér dette innlegget Båthistorikk : With 300 med 20 Hk Johnson - Blinken Hurrycane med 20 Hk Archimedes - 15 Skibsplast VS med 50 Hk Evinrude - 15 GH15 med 30 Yamaha - 17 Clipper med 90 HK Johnson - Askeladden 475 Fighter med 60 Hk Mercury . 2010-2015 Skarpnes 30 med Volvo TMD30 - 2015-2019 Scand Atlantic 2010 HT med Yanmar 427 hk - 2020- ? Jeanneau Sun Odyssey 42i 2007 Link to post
Captain Chaos Svart 7.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2016 Jeg har bare pumpe på motor for å lufte forfilter og finfilter. Byttet selv forrige helg. Måtte pumpe veldig lenge før det kom diesel frem til luftepluggen. Har du utlufting på Racorholderen er det jo helt avhengig av høyden på denne. Når du pumper så langt fremme vil du jo faktisk kunne suge luft inn ved Racorfilter. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Flow Svart 7.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2016 Tusen takk for svar, da skal jeg fjerne den ekstra pakningen. Forresten, sliter med å fylle filteret med pumpa som sitter der. Brukte pumpa på finfilteret som sitter på motoren for å dra inn diesel, virker som det gikk greit, men burde det ikke bare være å åpne utluftingsskruen på holderen til Racorfilteret og pumpe til det kom diesel ut der egentlig? Hvis det er tett, og den ekstra lille pakningen ikke blokkerer for flow gjennom filteret, hadde ikke jeg tatt meg bryet med å fjerne denne. Når jeg skifter filter pleier jeg å fylle det opp med en del diesel før jeg skrur det på. Noe enklere å pumpe filteret fullt for diesel da. Har også hatt noe problemer med pumpa på toppen av filteret. Denne lager vakuum ved en liten gummipakning som er montert i klemme mot et lite "gjennomstrømmingshull". Hvis denne ikke er helt tett får du ikke vakuum, og da fungerer ikke pumpa. Har funnet at det går like greit å bruke pumpa som står på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.