Jump to content

Suzuki df140 2005 "kveles" ved pådrag.

glalaks

Recommended Posts

Hei!

Min suzuki har i år hatt et lite men iriterende problem. Når jeg skal øke turtallet fra tomgang hender det seg at den stopper. Den kveles på en måte. Den stopper ikke hver gang, men hører den sliter litt før den får opp turtallet hver gang. Er det noen sensorer som kan skape sånne problem?

Hadde motoren på service i vår, men byttet ikke pluggene da jeg trodde mente de var bra(ca 100 timer) kanskje litt over.. Byttet vannutskiller-filter uten at det hjalp.

Noen tips?

Den går helt fint ellers, og har kunn det tomgangsproblemet..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

en kvikk-fiks kan være øke tomgangsturtallet litt.

utdrag fra manualen her i svar nr 2:

http://www.rib.net/forum/f36/suzuki-df115-idle-adjustment-10462.html

Generelt har noen hell med å få tomgangen bedre ved å rengjøre luftmasse-måleren (iac)

Søk (suzuki outboard) idle air control valve cleaning

Redigert av småbåtentusiasten (see edit history)

Min går på tomgang. Det er noen ganger når jeg øker turtallet at den får et lite fall i turtallet før det øker, og enkelte ganger stopper den..

Nå har jeg ferie og båten får vente til jeg er hjemme om 3-4 uker

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

• 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...