glalaks Startet 6.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2016 Hei! Min suzuki har i år hatt et lite men iriterende problem. Når jeg skal øke turtallet fra tomgang hender det seg at den stopper. Den kveles på en måte. Den stopper ikke hver gang, men hører den sliter litt før den får opp turtallet hver gang. Er det noen sensorer som kan skape sånne problem? Hadde motoren på service i vår, men byttet ikke pluggene da jeg trodde mente de var bra(ca 100 timer) kanskje litt over.. Byttet vannutskiller-filter uten at det hjalp. Noen tips? Den går helt fint ellers, og har kunn det tomgangsproblemet.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
ibizafan Svart 6.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2016 modell 2006 eller 2007 Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
glalaks Svart 6.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2016 2005 modell Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
småbåtentusiasten Svart 7.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2016 (redigert) en kvikk-fiks kan være øke tomgangsturtallet litt. utdrag fra manualen her i svar nr 2: http://www.rib.net/forum/f36/suzuki-df115-idle-adjustment-10462.html Generelt har noen hell med å få tomgangen bedre ved å rengjøre luftmasse-måleren (iac) Søk (suzuki outboard) idle air control valve cleaning Redigert 7.Juli.2016 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 7.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2016 Takk for tips. Jeg får se om jeg klarer det selv eller om et verksted skal få klare det..;) Drar på ferie i morgen så det blir en stund til jeg får gjort noe med det.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
tkb Svart 8.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2016 En df 115 jeg hadde stoppet etter litt tomgangskjøring. Da var kamakselsensor synderen. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 8.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2016 Min går på tomgang. Det er noen ganger når jeg øker turtallet at den får et lite fall i turtallet før det øker, og enkelte ganger stopper den.. Nå har jeg ferie og båten får vente til jeg er hjemme om 3-4 uker Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
glalaks Svart 11.August.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2020 For å svare meg selv. Termostaten var gåen. Bytta den og motor går som den skal igjen. ? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.