Polarbear1 Startet 6.Juli.2016 Del på Facebook Startet 6.Juli.2016 Hei! Har en Skibsplast 660 select, hvor det er omtrent helt umulig å fylle diesel uten et svare strev og søl. Fyllepistolens rør passer "alt for godt" i påfyllingen hvilket fører til at det renner over og fyllepistolen stopper. Ser ut tsom at det blir for tett rundt fyllepistolen og påfyllingstussen. Dieselfyllingen sitter på siden av badeplattformen på den skrå delen av skroget. Er vel standard plassering vil jeg tro. Er det flere som har dette problemet eller er det min påfylling som har for liten dimensjon. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Hva med å bruke en trakt? Om du holder den litt på skeiva nedi så vil jeg tro du får bedre lufting og mindre mulighet for søl. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Jeg ville også ha gått over påfyllingsslangen, mellom lokk og tank, og påsett at den ligger med konstant og jevnt fall. Dette for at dieselen ikke skal bremse opp noen plass og slå i retur. Dernest sjekke at tankluftinga er i orden, der også med konstant, jevnt fall, uten "vannlås". Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Sjekk utluftingen på tanken, om denne henger litt kan det bli vannlåseffekt I den og du får trykk I tanken. Det bør ikke gjøre noe om påfyllingen er trang hvis utluftingen virker som den skal... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Polarbear1 Svart 7.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Takk for gode tips! Har forsøkt med trakt, men det blir litt C moment med trakta i den ene hånda, fyllepistol i den andre, balanserende på badeplattformen. Hekksjø diskusjonen i Marinaen får ny betydning i slike stunder. Skall sjekke luftingen så får vi se om det er synderen. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Du bør også sjekke gitteret på skroggjennomføringen der luftingen kommet ut. Gitteret har tendens å bli tett etter som årene går. Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Husk at lufteslangen må ha en svanehals. Altså det motsatte av vannlås for å hindre at vann renner ned i tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.