Jump to content

Trudesign skroggjennomføring, OK å kappe/korte inn denne?

Sjøfare

Recommended Posts

Leter her på BP og ellers på nettet om det er greit å korte inn / sage av skroggjennomføringene til Trudesign.

Kan egentlig ikke skjønne at det er et problem, men ser at mange bruker energi på å lage ekstra støtte i stedet. Så derfor lurer jeg.

Saken er at jeg skal inn med 2 ventiler i et rom med begrenset høyde. Må bruke skroggjennomføring og 90 gr bend før ventil, men fortsatt er det i grenseland...

Ved å kappe ned på skroggjennomføringen vil jeg ha større sjanse for suksess.

Planen er å montere alt "tørt", ta mål og så kappe ned det jeg kan på skroggjennomføringen. Demontere alt igjen, ha på stoff (epoxy el tec7/sika) og så montere igjen alt i "rett retning".

Noen som mener jeg gjør noe dumt nå?

Kan aldri tenke meg at det gjør noe om du kapper litt av skroggjennomføringene.  Hadde faktisk tenkt å gjøre det samme når vi monterte nye skroggjennomføringer fra TruDesign i vår.  Men når jeg skrudde sammen alt "tørt" så jeg at det ikke var så mange mm jeg kunne kappe bort.  90-graders bendet skrus rimelig langt inn på gjennomføringen.  Plassproblemet er derfor størst før du får skrudd ting sammen.....

Nabobåten i vinteropplaget byttet også en skroggjennomføring, her måtte gjennomføringen skrus rett inn i mutter og bend fra utsiden.  Om gjennomføringen ble satt på plass først var det ikke mulig å få på plass bendet.

Måtte jo selvsagt klikke på linken din, veldig bra og mye godt stoff. Kommer nok til å rappe noen av ideene dine ja. (jada jeg har motorbåt) :smiley:

Hyggelig at du likte bloggen vår!  Du er selvsagt velkommen til å rappe så mange av ideene du bare vil.  Det at du har motorbåt betyr ingen ting i den sammenheng, men synes selvfølgelig litt synd på deg som ikke har oppdaget hvor mye bedre det er med seilbåt :giggle:

Lykke til til trådstarter med bytte av skroggjennomføringer!

God sommer - i morgen starter årets ferie

Redigert av seilbaaten (see edit history)

Hyggelig at du likte bloggen vår!  Du er selvsagt velkommen til å rappe så mange av ideene du bare vil.  Det at du har motorbåt betyr ingen ting i den sammenheng, men synes selvfølgelig litt synd på deg som ikke har oppdaget hvor mye bedre det er med seilbåt :giggle:

Lykke til til trådstarter med bytte av skroggjennomføringer!

God sommer - i morgen starter årets ferie

Jeg tar selvsagt sympatien til etterretning og kan fortelle at har begynt å kikke på noe passende med seil, god sommer og håper dere får godt vær :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...