Sjøfare Startet 6.Juli.2016 Del på Facebook Startet 6.Juli.2016 Leter her på BP og ellers på nettet om det er greit å korte inn / sage av skroggjennomføringene til Trudesign. Kan egentlig ikke skjønne at det er et problem, men ser at mange bruker energi på å lage ekstra støtte i stedet. Så derfor lurer jeg. Saken er at jeg skal inn med 2 ventiler i et rom med begrenset høyde. Må bruke skroggjennomføring og 90 gr bend før ventil, men fortsatt er det i grenseland... Ved å kappe ned på skroggjennomføringen vil jeg ha større sjanse for suksess. Planen er å montere alt "tørt", ta mål og så kappe ned det jeg kan på skroggjennomføringen. Demontere alt igjen, ha på stoff (epoxy el tec7/sika) og så montere igjen alt i "rett retning". Noen som mener jeg gjør noe dumt nå? Sitér dette innlegget Link to post
seilbaaten Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Kan aldri tenke meg at det gjør noe om du kapper litt av skroggjennomføringene. Hadde faktisk tenkt å gjøre det samme når vi monterte nye skroggjennomføringer fra TruDesign i vår. Men når jeg skrudde sammen alt "tørt" så jeg at det ikke var så mange mm jeg kunne kappe bort. 90-graders bendet skrus rimelig langt inn på gjennomføringen. Plassproblemet er derfor størst før du får skrudd ting sammen..... Nabobåten i vinteropplaget byttet også en skroggjennomføring, her måtte gjennomføringen skrus rett inn i mutter og bend fra utsiden. Om gjennomføringen ble satt på plass først var det ikke mulig å få på plass bendet. Sitér dette innlegget www.seilbaaten.com www.facebook.com/seilbaaten Link to post
Sjøfare Svart 7.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Takk for svar. Og takk for link Den må jeg kikke nærmere på. Vet ikke med sikkerhet hvor tykt skroget er jeg heller, men tror det kan bli aktuelt på et par plasser i alle fall. Sitér dette innlegget Link to post
JSM Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Det går helt fint å kappe skroggjennomføringen for å korte den ned, bruk baufil og pass på å kutte rett. Sjekk linken for hvor mye du kan kappe de forskjellige i følge produsenten: http://trudesignplastics-com.s3.amazonaws.com/products/documents/70/434fd9a10d9a9aa6a9f1165bf7a6017b.pdf Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Måtte jo selvsagt klikke på linken din, veldig bra og mye godt stoff. Kommer nok til å rappe noen av ideene dine ja. (jada jeg har motorbåt) Sitér dette innlegget Link to post
seilbaaten Svart 8.Juli.2016 Del på Facebook Svart 8.Juli.2016 (redigert) Måtte jo selvsagt klikke på linken din, veldig bra og mye godt stoff. Kommer nok til å rappe noen av ideene dine ja. (jada jeg har motorbåt) Hyggelig at du likte bloggen vår! Du er selvsagt velkommen til å rappe så mange av ideene du bare vil. Det at du har motorbåt betyr ingen ting i den sammenheng, men synes selvfølgelig litt synd på deg som ikke har oppdaget hvor mye bedre det er med seilbåt Lykke til til trådstarter med bytte av skroggjennomføringer! God sommer - i morgen starter årets ferie Redigert 8.Juli.2016 av seilbaaten (see edit history) Sitér dette innlegget www.seilbaaten.com www.facebook.com/seilbaaten Link to post
M/S AIOLOS Svart 8.Juli.2016 Del på Facebook Svart 8.Juli.2016 Hyggelig at du likte bloggen vår! Du er selvsagt velkommen til å rappe så mange av ideene du bare vil. Det at du har motorbåt betyr ingen ting i den sammenheng, men synes selvfølgelig litt synd på deg som ikke har oppdaget hvor mye bedre det er med seilbåt Lykke til til trådstarter med bytte av skroggjennomføringer! God sommer - i morgen starter årets ferie Jeg tar selvsagt sympatien til etterretning og kan fortelle at har begynt å kikke på noe passende med seil, god sommer og håper dere får godt vær :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 9.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2016 JSM: Der står det svart på hvitt ja, akkurat hva jeg var ute etter! Har fått lest litt i bloggen nå, godt mulig jeg tjuvlåner noen triks jeg også :) God sommer til dere også ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.