-morten- Startet 9.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2016 Har en Mercury 115 EFI som er blitt tung på styringa en veg.. fra litt over midten og til full sving, motsatt side av styrekabel. Virker ikke som jeg får helt full sving, og den sitter litt fast når den er ut på max. Jeg prøvde å smøre opp mere idag og pumpa inn grease til det tytet ut. Det hjalp ingenting. Jeg tror ikke styrekabelen er skifta noen gang. Noen som har vært bortti problemet? Det er den originale styringa som står montert på braketten. Må kabelen skiftes eller er det noe annet som kan være galt? tips noen? Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Trond123 Svart 9.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2016 (redigert) Et vanlig problem er rustdannelse og saltavleiringer i hylsen rundt styrestaget. Åpne og rengjøre kan hjelpe en stund, men etterhvert må nok kabelen skiftes. Redigert 9.Juli.2016 av Trond123 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 9.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2016 Takk for svaret Trond! får vel bare åpne opp å rengjøre, men styrekabelen bør sikkert også skiftes Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Solseng Svart 9.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2016 Kanskje like greit å skifte styrekabelen. Jeg "slet" med tung styring på en eldre 115 Yamaha, og en vakker og vindfull dag røk wiren inne i kabelen. Ubehagelig opplevelse. Med ny kabel var styringen utrolig mye lettere (og tryggere). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.