Fru Jacobsen Startet 9.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 9.Juli.2016 Ser at Båtmagasinet hadde en bruktbåttest av 46 Riviera i julenummeret 2014. Noen som vet hvordan jeg kan få tilgang til den? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Teerex Svart 9.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2016 Dette her ja http://www.batmagasinet.no/artikkel/flott-julenummer Må vel være noen i området ditt som har liggende et nummer. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Fru Jacobsen Svart 9.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2016 Ja var dette nr jeg gjerne skulle hatt. Enten bladet eller en elektronisk versjon Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Båtsjuk Svart 10.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2016 Jeg sendte Mail til Båtmagasinet en gang om en test jeg var på jakt etter, de sendte den til meg som PDF Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2016 Nå har jeg funnet frem bladet (sto i bokhyllen i hodehøyde) og skal scanne artikkelen for deg. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 10.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2016 Nå er artikkelen skannet, og den kan lastes ned her. Der er i PDF-format. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fru Jacobsen Svart 10.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2016 Supert! Tusen takk Lars Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
VannTro Svart 10.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2016 Vi går sammen med en 46 Riviera hvert år. De har skiftet motorer til 2 x VP D12 ? De har også bygget om cockpit til rundsitter på styrbord og laget til solsenger akter der det originalt bare er akterdekk. Byssa er også utvidet med skaper og benkeplate langs hele babord side nede. Dette er en 92 modell og et virkelig praktisk eksemplar av arten. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Fru Jacobsen Svart 10.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2016 Ja er det en kompis av deg det. Har hørt tidligere at det finnes en med 2 D 12 men da er det sikkert du som har nevnt det før. Skal han selge? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Chiefengineer Svart 10.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2016 Vi går sammen med en 46 Riviera hvert år. De har skiftet motorer til 2 x VP D12 De har også bygget om cockpit til rundsitter på styrbord og laget til solsenger akter der det originalt bare er akterdekk. Byssa er også utvidet med skaper og benkeplate langs hele babord side nede. Dette er en 92 modell og et virkelig praktisk eksemplar av arten. Det må være et fryktelig trangt motorrom med 2 x D12 på en så smal båt med et såpass lavtbyggende skrog vel? Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 10.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2016 Den er ikke så smal? Jeg hadde en F 50 med 122 motorer og der var det god plass. ( men den er jo litt bredere da) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Teerex Svart 10.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2016 (redigert) 2 x D12 er jo ca 3 tonn motorer og gir. Ikkeno småtteri. 6000 Nm (2 x D12-800). Redigert 10.Juli.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Chiefengineer Svart 10.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2016 2 x D12 er jo ca 3 tonn motorer og gir. Ikkeno småtteri. 6000 Nm (2 x D12-800). Ja tenker jo at dette må gå kraftig ut over både plass i maskinrommet samt bæreevnen i skroget da dette er ganske heavy duty greier til en 46 foter. Var ombord i en siste generasjons Princess 50 der det sto D11. Denne hadde god plass i maskinrom men båten har jo et enormt skrogvolum med en høyde som man ikke finner på noen tilsvarende båt i samme klasse. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 10.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2016 Sikkert 3,5 tonn med gir. Glemte at girene på disse sikkert ikke er vanlige 100-kilos klumper Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
VannTro Svart 10.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2016 (redigert) Det er 3 tonn med gear. Det er ikke god plass, men det går. På tomgang går det i 7 knop og det blir litt brutalt når man skal legge til. Motorene er yrkes-rated og justert til 615 hk. Redigert 10.Juli.2016 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Chiefengineer Svart 10.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2016 1570 kg. inkl. ZF-gearet pr. motor ja. Voldsom motorisering til en slik båt. Uansett, var ikke klar over at Princess produserte denne typen på 90-tallet. Interessant nostalgi og lesning av testen. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Båten skal få nye motorer. Der som er montert nå har tidligere stått i en ambulansebåt med vannjet. De har derfor rettvinklede gear og er bygget opp i forkant. Det blir helt feil med tanke på bunnpannens vinkel og smøring. Eier har dykkerfirma og motorene skal over i dykkerbåten som har vannjet. Det står 2 andre D-12 på land med vinklet kasse som da skal inn i Rivieraen. Den har originale aksler som antagelig også byttes (selv om Sleipner mener de skal tåle belastningen) da det er helt i grenseland med tanke på kreftene de blir utsatt for. Båten ligger ca. 10 cm. dypere i vannet akter enn originalt og eksosen kommer nå under vannlinjen. Dette spruter litt i overkant når det startes i havn, men går ok for øvrig. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
atr72 Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Har en 46 Riviera selv. Hvorfor ikke sette inn D9 med 7gr vinkel på kasse.? Disse har mer eller mindre samme avtrykk som Tamd 71/72 som også ble levert båten Dessuten blir det nesten ett tonn lettere. Jeg gjorde det aldri, da båten er solgt. Men er du intr. har jeg 2 stk D9-575 uten kasse. Tror det er samme sae 3 adapter plate til gear, som til D12 Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Det må være et fryktelig trangt motorrom med 2 x D12 på en så smal båt med et såpass lavtbyggende skrog vel?En annen original motorisering på P46 var CAT 3208 som er en 10.4 liters V8 og TAMD 71. Førstnevnte hadde vel ikke det beste ryktet med de høyere effektuttakene, og spes 425 versjonen som er å finne i noen P46 D12 er et stort beist av en rekkesekser, men tror CATen er nok minst like bred, dog kortere. Herlig motorisering by the way :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
VannTro Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 (redigert) Du har jo sett den du SAP :-) Det var for øvrig 3208 i båten originalt. Det ble en råde gjennom blokka som ble døds-støtet for de og som førte til D-12 installasjon. Betalte vel rundt 200 båtpenger for 2 stk. og de var gått 1000 timer. Kan vel kalles røverkjøp... Redigert 11.Juli.2016 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.