Jump to content

Yamaha Waverunner lll starter ikke. Tikker i starteren.

Hosse

Recommended Posts

Her har du spenningsfall etsted(dårlig strømgjennomgang), er trangt..men du må gå over kabling mellom batteri +/- til motor og starter. Klikker pga. spenning synker akkurat når den skal dra rund, innslag løser ut, spenning stiger litt og det klikker gjerne igjen. Åpne kabelsko, rens med fin smergel evt. messingbørste og crc 2-26, sett inn med syrefri vaselin etterpå så tenker jeg det skal fungere en god stund. Kan også være dårlig kontakt i tenningslås/småkabling, men ville sjekket batterikabling først.

Ser ut som et kjekt transportmiddel, blir nok bra dette :)

Da ingen båtverksteder i denne byen har tid å hjelpe meg, har jeg begynt å se på dette selv. Batteriet virker OK. Prøvde å "kortslutte" polene på solinoiden men da skjedde inget. Strøm ut fra solinoiden er ca 10 volt, men vanskelig å måle da dette synker kraftig når man tester den. Ergo, det må være rundt startmotoren problemet ligger.

Har fjernet eksospotten og grenrøret nå for å se startmotoren. Koblingene ser veldig fine ut, men startmotoren er veldig rusten.

Er vel bare å bestille ny?

bilde

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...