Jump to content

Yamaha 60 FETO helt død

Draco20DC

Recommended Posts

Hei.

Har en 60 hk Yamaha fra 94. I går, da jeg vred om nøkkel hørte jeg et klikk i motor. Etter det helt død. Jeg har målt spenning fra batteri til startreleet. Det er 12,7 V. Det rare er at når jeg vrir om nøkkelen så går strømmen bort?? 0,00 V!!

Jeg har sjekket sikring. Den er ok.

Det jeg ikke skjønner er hvorfor strømmen forsvinner INN til releet når jeg vrir på nøkkelen?? Kan dette være et dårlig batteri, releet eller er tenningslåsen ødelagt. Jeg forstår det ikke...

Powetrimmen er også død.

Noen som har peiling og kan komme med tips?

Redigert av Draco20DC (see edit history)

Tipper det klikket nok kommer fra startreleet som slår inn, men at det kan være starteren din det er noe feil med. Har du sjekket kablingen og koblingene for skade/irr, løse tilkoblinger?

Jeg har sjekket det meste nå føler jeg. Trimmen fungerer heller ikke. Klikket kom bare en gang. Etter det er det null lyd. Helt død. Det rare er jo at strømmen fra batteri til INN-siden av releet forsvinner når jeg vrir på nøkkel for start

dårlig kontakt i batterikabler / koblinger, som gir høyt spenningsfall når du prøver å bruke mye strøm.

prøv å mål på batteripolene når du vrir start, så ser du om spenninga holder seg der eller faller mye der også.   om spenninga faller mye på batteripolene så kan det feks være en defekt celle i batteriet

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...