Vetle97 Startet 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 11.Juli.2016 Hei. Jer er en mann på 19 år, og har veldig veldig lyst til og kjøpe egen båt-sjark. Jeg konmer ikke ifra en fisker familie så det er ingen som kunne svare på mine spørsmål. Jeg lurte egentli på om det va noen her dom kunne hjelpe meg å veilede om korr e ska bynne? Og kem e ska snakke med og om det e lurest og gå via megler eller? Har ingen anelse om hva jeg kan bynne med.. Korr ska e ta første skritt og hvor skal jeg ta 2 skritt osv ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 tenker du sjark med kvote? noe info her: https://baatplassen.no/i/topic/77689-starte-som-yrkesfisker-erfaringer/ Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Bårdp Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Det første du må ordne deg med er en plass å ha båten. Deretter kan du jo kjøpe båt en brukt sjark trenger ikke koste all verden. Men hva skal du bruke den til? Yrkesfiske, Hobbyfiske, Turbåt? Greit å ha klart for seg før en velger båt. Sitér dette innlegget Link to post
Vetle97 Svart 11.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Unnskyld.. Dårlig beskrevet.. E ska bruk den tell yrkefiske ( gruppe 2 båt ) plass e ikje d verste her e bor :) Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Her er vel og noe du må ha i bakhodet når båt skal velges: http://www.nordlys.no/sjark/bat/nye-regler-for-sjarker/s/5-34-213470 Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 11.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2016 Tror det første du bør gjøre er å ta kontakt med fiskeriveilederen i kommunen der du bor. Han er der for å hjelpe sone s0m deg. Det er en haug med fallgruver i forbindelse med ny båt om den skal brukes til yrkesfiske. Selv om en båt har vært brukt til fiske tidligere betyr ikke det automatisk at du får den godkjent. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.