Jump to content

Oslofjorden Båt og Turguide - app - Tilbakemeldinger og Diskusjon

mr.Oslofjorden

Recommended Posts

Hei,

For ikke så lenge siden lanserte jeg appen min - Oslofjorden Båt og Turguide for android (gratis). Denne appen er ment som en forlengelse av www.oslofjorden.com som flere av dere sikkert har benyttet i forbindelse med å finne info ang. båtramper, steder å fylle bensin, innhavner, uthavner osv.

Vi har veldig mye info på nettsiden som nå er samlet i appen, lett tilgjengelig fra fot, båt eller bil.

I denne tråden vil jeg gjerne høre hva slags funksjonalitet som er ønsket å ha med, og generelle forbedringspotensialer, slik at jeg kan utvikle en enda bedre app for båtfolket. Setter veldig stor pris på alle tilbakemeldinger positive som negative.

iOS/iPhone versjon er også under utvikling, men som fattig student med masse annet å gjøre i tillegg så tar ting naturligvis litt tid.

Ha en båtfyllt sommer!  :smiley:

Redigert av mr.Oslofjorden (see edit history)

Kan bare anbefale denne, den er helt uunnværlig. Ikke bare for båtfolk, men og for de av oss som liker kyststier eller andre

turer uten båt. Tipp topp tommel opp.

Det er morro å høre. Det gir motivasjon for å fortsette å utvikle. Som du nevner er denne også ment for andre enn båtfolk, da kyststien fra Halden og helt til Helgeroa på Sørlandet er tegnet inn, samt beskrivelser av kyststiene.

Det gir motivasjon for å fortsette å utvikle. Som du nevner er denne også ment for andre enn båtfolk, da kyststien fra Halden og helt til Helgeroa på Sørlandet er tegnet inn, samt beskrivelser av kyststiene.

Den blir enda bedre hvis du strekker begrepet Sørlandet ned Portør.

Kyststien i Bamble og havner er her  http://www.bamble.kommune.no/kultur-og-oppvekst/kultur/friomrader-og-friluftsliv

Og du får lov til å bruke disse Barkvika – Portør detaljekartene hvis du vil. 

http://www.stathellebatforening.no/?page_id=493

Fin App.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

• 9 måneder senere...

Nå er iOS/iPhone app ute på App store. 

App store (iOS): https://appsto.re/no/XHO4hb.i

Play store (Android)

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.oslofjorden

Mye ny funksjonalitet er under utvikling for begge platformer. Setter pris på alle tilbakemeldinger - positive som konstruktive. 

God tur =)

Redigert av mr.Oslofjorden (see edit history)
7 hours ago, PiperBill said:

Den må brukes "online"?

Ja, appen må i utgangspunktet brukes med enten WiFi eller mobilt nettverk. 

Selve dataene og deres posisjon krever ikke Internett, men for at kartet skal laste så må man desverre ha Internett. 

Hvis flere er interesserte for et valg for å kunne bruke appen offline så er det muligheter for å legge til dette i senere oppdateringer.

Guest Avmønstret#

Tja... om man er utenfor datadekning i Oslofjorden, så er man langt utpå og da er vel ikke denne appen så veldig relevant :-) Man får jo dekning igjen tidsnok. Er nok ikke mange igjen som kjører smarttelefon "uten data" for å spare penger lengre med dagens datapriser så jeg tror ikke en offline opsjon er noe å tenke på. 

--

Jeg vil heller spare lagringsplass på mobilen enn at en app skal ha "offline" mulighet. 

Redigert av Avmønstret# (see edit history)
On 5/6/2017 at 11:10 PM, Pinkvin said:

Tja... om man er utenfor datadekning i Oslofjorden, så er man langt utpå og da er vel ikke denne appen så veldig relevant :-) Man får jo dekning igjen tidsnok. Er nok ikke mange igjen som kjører smarttelefon "uten data" for å spare penger lengre med dagens datapriser så jeg tror ikke en offline opsjon er noe å tenke på. 

--

Jeg vil heller spare lagringsplass på mobilen enn at en app skal ha "offline" mulighet. 

Det er det samme jeg har tenkt, så tror offline funksjonalitet ikke blir implementert i første omgang. 

Satsningen fremover vil nok heller dreie seg om god fremvisning av data. Tusen takk for tilbakemelding!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...