jepp. Startet 12.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 12.Juli.2016 Hei. Sliter litt med en starter på Yanmar 6 LPA. kun 150 timer på motoren. Drar ikke hardt nok rundt så den starter. har nok batteri. ER det noen i Oslo/ Akershus som ser over starer motor eller er det bare å kjøpe ny? eller er det noen som har noen tips på hva jeg bør sjekke? Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Repp eller ny starter til Yanmar hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 12.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2016 Jeg hadde bare kjøpt ny om det var tilgjengelig raskt. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 12.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2016 (redigert) Sjå etter om alle børstene glir lett i holdarane, slik at fjørene held dei godt nedpå kommutatoren. Hvis ein børste heng litt, stel det utrulig mykje krefter. Sjå ogso om kommutatoren er rein, at den ikkje har brannsår. Magne Edit: Hvis det er meir enn dette som feiler, kan det bli dyrare å reparera enn å kjøpa ny, Redigert 12.Juli.2016 av Dinamo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 12.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 12.Juli.2016 Hør med disse http://www.triconor.no/ Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 13.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2016 Dobbeltsjekke batteri (-ene) en gang til? Har du forsøkt å starte med et annet/ helst nytt og toppladet batteri? Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 13.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2016 Har du sjekket at det ikke er dårlig kontakt mellom batteri og startmotor? Sitér dette innlegget Link to post
jepp. Svart 13.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2016 Takk for tips. Jeg har tatt ut starteren og gjort den ren også har jeg gjort ren kontakten og smørt den in med vaselin fett for å hindre rust/osv. Batterine er nye og full ladet så nå går båten på vannet til uken og gleder meg stort. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.