Jump to content

Wesling, hvordan bytte slepekroken? Deler til 1990 Yamaha?

Danbek1969

Recommended Posts

Hei

Har skaffet meg en Wesling med en 1990 Yamaha 80 HK som jeg trenger litt deler til

Jeg ser forrige eier har fjernet kroken i baugen og skulle hatt i en ny.  Der går det ikke an å komme til fra baksiden og skrudd.  

Noen som har et alternativ man kan stikke inn i hullene med mottagere på baksiden og som kan strammes med muttere?

Skulle også hatt en side hvor jeg kan handle deler til motor på nett.

Takker for hjelpen 

Mvh Daniel

Går ut fra at det er utgaven med dobbeltskrog? Design på bekostning av funksjonalitet...

Antagelig er eneste mulighet for reparasjon å sage hull i innerskroget slik at man kommer til  fra innsiden.

Hvordan har tidligere eier fått fjernet kroken? Bilde?

KMV's metode for å forsterke festet i baugen på With-båter var en bit av kryssfinér. Som etterhvert råtnet:

with442_tauekrok.jpg

(bildet er tatt etter at inner/ytterskrog er delt.)

.. kan jo være kroken er dratt ut av skroget..?  

yamaha deler på nett:  boats.net 

(men vær obs på at amreikanerne har andre modellbetegnelser enn de vi har i europa, kan være noe forvirrende) 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Last opp et bilde av kroken - og hvilken Wesling det er du har kjøpt (16ht, open, 490 soft topp). Det går an å komme til kroken på ht utgaven - men du må leke slangemenneske. Jeg byttet på vår, både kryssholtet og kroken.

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Ok-da er det selve kroken som er slitt ut av hullene. Da må du til å leke slangemenneske - armen ned i hullet på vanntunnellen og holde imot bakfra er måten jeg gjorde det på. Ikke lett og armen blir stående i unaturlig vinkel en god stund etterpå. Alternativet er å pusse det pent med topcoat og sette på et fint kryssholt oppå :)

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

om det er slitt ut, så ville jeg slipt vekk skadet laminat, sparklet i på nytt med glassfibersparkel, samt lagt til en slags plate (dvs strimmel) på baksida der slik at ikke nykroken slites ut på samme måte

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...