Jump to content

Ilas / Engbo innv. montert vinsj- ulemper og fordeler.

Philonica III

Recommended Posts

Her var det ikke mye meninger nei..

Saken er den at det var innbrudd i vår båt mellom den 3. og 4. juli. Det som er tatt er innvendig Ilas ankervinsj på 1000w. 50m 16mm blytau og M-anker på 15 kg.

Da det er lås på alle fire lastelukene i nimbusen er den ene luka bryte opp men med minimale skader. Ledningene til vinsjen er klipt av og muttere og skiver lå i dørken. Det jeg har igjen er fjærnkontrollen, bryterpanelet og lednigssettet. Dette er et bestillingstyveri eller en som rett og slett mangla en vinsj, det tror jeg for ingenting annet var tatt som var i lasterommet som f.eks masse fint fiskeutstyr, kipor aggregat mm. Anker må jeg ha, så kom med anbefalinger på nytt eller brukt.

R Isaksen

Hva som er best av de to, kan jeg ikke uttale meg om. Selv har jeg Engbo. Dog er de to systemene ikke ombyttbare og fjernkontrolldeler til Engbo er ikke å få tak i nytt og er en liten svakhet på Engbo sitt utstyr.

Hvis jeg var deg og ikke var direkte misfornøyd med Ilas, ville jeg sett meg om etter pent brukt Ilas-vinsj. De kommer jo på Finn av og til. Du har hele opplegget klart, så er jo bare plug&play for deg å montere det.

Slik hadde jeg tenkt i din situasjon, også er det jo harmelig at ikke andres ting kan få være i fred.

Se på seatronic om de har pakkeløsning på Quick vinsjer. Har quick med tau bak og anchorlift med kjetting foran.

Vært styr å finne brakett som passet til Bruce anker bak, da jeg har luker i badeplattform. Måtte lage løsning selv som fungerer passe bra.

God erfaring med Ilas og servicen der også, kan du ikke høre med de ang den som ble borte. Mulig de har noe b-vare/reklamasjonsvinsj du kan få billig ?

Se på seatronic om de har pakkeløsning på Quick vinsjer. Har quick med tau bak og anchorlift med kjetting foran.

Vært styr å finne brakett som passet til Bruce anker bak, da jeg har luker i badeplattform. Måtte lage løsning selv som fungerer passe bra.

God erfaring med Ilas og servicen der også, kan du ikke høre med de ang den som ble borte. Mulig de har noe b-vare/reklamasjonsvinsj du kan få billig ?

Hei

Det beste hadde jo vært og få tak i en slik du nevner, også brukt 1000w Ilas

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...