Guest Princess Ess Startet 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2016 Jeg har en Westerbeke 6kw agregat i båten og etter oljeskift (Gulf 15-40 mineral) og nytt filter så har den begynt å tikke i ca 1 til 2 minutter etter oppstart... det virker som at når den blir varm så slutter lyden. Skal på ferie i 3 uker fra imorgen. Noen som kan hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
S-Tech Svart 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2016 Hvilken olje var på før du skiftet? Mulig du skulle hatt en olje som er mer lettflytende når den er kald. Første tallet angir det, til lavere tall til mer lettflytende er den når den er kald. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Princess Ess Svart 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2016 Westerbeke anbefaler 15-40 mineralolje, men jeg vet ikke hva som ble brukt før jeg kjøpte båten... Byttet til en annen oljefilter og Mobil 15-40 idag, men fortsatt tikking i 1 minutt... ☹️ Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2016 Har du elektrisk forpumpe som går ved start? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Princess Ess Svart 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2016 Ja det har jeg og den går... Oljetrykket er på topp med en gang den starter... Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2016 Jeg tenkte på forpumpe for diesel. I så fall kan det være den som "tikker". Sitér dette innlegget Link to post
Guest Princess Ess Svart 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2016 Nei, det virker som det kommer fra under ventil toppen... Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2016 Da er det nok en ventil eller en ventilløfter du hører. Jeg har samme fabrikat, men 8 kW. Det er vel en mulighet for at tikkingen har vært der en stund, men at du først la merke til den i forbindelse med oljeskift. Jeg ville ikke vært bekymret for å kjøre motoren i ferien. Til høsten kan du jo sjekke først og fremst ventilklaringen. Sitér dette innlegget Link to post
S-Tech Svart 15.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2016 Enig med Dreamer. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Princess Ess Svart 15.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2016 Takk for svarene dere! Hadde samme følelse selv... Velger å høre på dere; bruke den i ferie og justere til høsten! God sommer! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.