KapteinKris Startet 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2016 Hei alle båtentusiaster! Har nylig kjøpt ny båt, en Scand Classic 25 som har en Bukh dv36. Denne motoren har jeg ikke hatt før, så alle gode tips for vedlikehold og stell tas imot med stor takk :) Ha en god båtsommer :) Hilsen KapteinKris! Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2016 (redigert) Lag en ordning for ferskvannflushing,bytt zink i motor,skift olje og filter regelmessig,ikke stress en kald motor,peil olja på giret innimellom...kan være feil på pumpem som du kan tømme girolje / motorolje med så oljen på giret forsvinner inn i "clutch huset",monter sjøvannsfilter....sjekk også sjøvannspumpa for lekkasje,har vel lite med stell og gjøre men greit å holde under oppsikt. Redigert 14.Juli.2016 av Jangul (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KapteinKris Svart 14.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2016 Takk for gode råd :) Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2016 Denne er vel sjøvannskjølt? Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
okeido Svart 15.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2016 Det er et lite filter diesel i den manuelle pumpa mener jeg.. venstre side av motor. Fikk stopp en gang jeg var liten gutt pga det.viste ikke om filteret. I alle fall kjekt å vite Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 15.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2016 Hvis du ikke har denne allerede, vil du finne brukerhåndboken her: http://www.univa.no/files/Brukerhandbok-DV36.pdf Sitér dette innlegget Link to post
KapteinKris Svart 19.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2016 Takk for tipsene folkens :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.