Holmsnesværingen Startet 14.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2016 Før feil var farten ca 32km/t.. Så ble farten redusert til ca 25 km/t og så fikk jeg den ikke i plan, kanskje bare 12 km/t Var sikker på at det var coil-problem, så jeg fikk tak i to brukte coiler nederste og midterste uten at det hjalp. ( i fjor da hadde jeg feil på øverste coil. Fikk tak i en brukt, da var alt i orden.) Skifta pluggene, og da klarte den igjen å gå i 25km/t, men bare en ca 10 min, så gikk den gradvis ned på farten og på slutten var det bare så vidt jeg kom meg heim igjen, med kanskje bare 8 km/t..............og nå starter den ikke. Kun gnist på midterste plugg. KOMPLISERT Har du noen ide om hva det kan være ? Sitér dette innlegget Link to post
Holmsnesværingen Svart 15.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2016 (redigert) siste oppdatering: Har sjekket med tenningslampe: Kun gnist på midterste sylinder (2) Bytta om på ledningene og fikk konstatert at det ikke er coilene på 1 og 3 som er gåen. Kompresjonstest viste at sylinder 2 bare er på ca 4, mens 1 og 3 sylinderene er på rett over 8. Klarer å starte og få motoren til å gå på bare midterste en kort stund. Hva i huleste kan dette være???????????????????? Redigert 15.Juli.2016 av HOLMSNESVÆRINGEN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 15.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2016 Med "bytte om ledningene", mener du da at du har lagt utgang 2 fra tenningsmodulen til coil 1 og 3, og deretter lagt 1 og 3 fra tenningsmodulen til coil 2? Sitér dette innlegget Link to post
Holmsnesværingen Svart 15.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2016 ja, bytta fra tenningsmodulen; Utgang 2 til coil 1 = Da virket coil 1 ( det ble lys i tenningslampa). Det ble ikke lys i coil 2. Må nevne at der var svært lite gear olje da jeg byttet for 2 uker siden..... den så gråaktig ut. Kan dette ha noe med dårlig kompresjonen på sylinder 2 ? Men hvorfor er det ikke gnist på 1 og 3 ? Ifølge en "ekspert" på Yamaha så mener han at når tenningsmodulen (CDI-en) er gåen så skal der ikke være gnist i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 15.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2016 ja, bytta fra tenningsmodulen; Utgang 2 til coil 1 = Da virket coil 1 ( det ble lys i tenningslampa). Men har du testet utgang 1 og 3 til coil 2? Ikke bruk prøvelampe, sjekk gnist visuelt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.