Jump to content

Yamaha 30 hk, 3 SYL 1986, feil på tenningen ?

Holmsnesværingen

Recommended Posts

Før feil var farten ca 32km/t..

Så ble farten redusert til ca 25 km/t

og så fikk jeg den ikke i plan, kanskje bare 12 km/t

Var sikker på at det var coil-problem, så jeg fikk tak i to brukte coiler nederste og midterste  uten at det hjalp.

( i fjor da hadde  jeg feil på øverste coil. Fikk tak i en brukt, da var alt i orden.)

Skifta pluggene, og da klarte den igjen å gå i 25km/t, men bare en ca 10 min, så gikk  den gradvis ned på farten og på slutten var det bare så vidt jeg kom meg heim igjen, med kanskje bare 8 km/t..............og nå starter den ikke. Kun gnist på midterste plugg.

KOMPLISERT

Har du noen ide om hva det kan være ?

siste oppdatering: 

Har sjekket med tenningslampe: Kun gnist på midterste sylinder (2)

Bytta om på ledningene og fikk konstatert at det ikke er coilene på 1 og 3 som er gåen.

Kompresjonstest viste at sylinder 2 bare er på ca 4, mens 1 og 3 sylinderene er på rett over 8.

Klarer å starte og få motoren til å gå på bare midterste en kort stund.

Hva i huleste kan dette være????????????????????

Redigert av HOLMSNESVÆRINGEN (see edit history)

ja, bytta fra tenningsmodulen; Utgang 2 til coil 1 = Da virket coil 1 (  det ble lys i tenningslampa). Det ble ikke lys i coil 2.

Må nevne at  der var svært lite gear olje da jeg byttet for 2 uker siden..... den så gråaktig ut. Kan dette ha noe med dårlig kompresjonen på sylinder 2 ?

Men hvorfor er det ikke gnist på 1 og 3 ?  Ifølge en  "ekspert" på Yamaha så mener han at når tenningsmodulen (CDI-en)  er gåen så skal der ikke være gnist i det hele tatt.  

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...