Trønderbygger Startet 15.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 15.Juli.2016 Hei har en ganske stor jobb med å sparkle prosjektet mitt? i den anledning har jeg fundert på om jeg kan blande sparkel selv og bruke en maler rulle for påføring? ? Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 15.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2016 Prøvde litt med rulle legger ved et par bilder 1 strøk skal ta et til når de har tørket så pusse ned ! Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 15.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2016 Det kommer til å gå med mye sparkel om du skal legge på med rull og så slipe ned igjen. Har forsøkt vanlig håndsparkling med epoxysparkel? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 15.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2016 Du må innvie oss i prosjektet ditt - hva er det du har laget? Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 15.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2016 Bruk vanlig bilsparkel fra biltema og smør på med plast eller gummi sparkelskje. http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/xlarge/86080 Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 15.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2016 (redigert) Har kjøpt en en pakke med biltemas sparklespader ? Har ganske mange mindre ujevnheter i alle retninger så tenker jeg prøver litt med rulle før jeg tyr til spadene ? Første omgang med rulla gikk greit nok litt vanskelig å få til tykkelsen men er bare å påføre i mengder ? Bruker biltemas mikroglassballonger og polyester å blander sparklen gansk tykk og venter gjerne 5 - 10 minutter før jeg begynner får bedre heft på rette flater og den renner ikke utover eller nedover Her er prosjektet 13 fot ! https://baatplassen.no/i/topic/124417-vinter-prosjekt-selvbygd-båt/page-1 Redigert 15.Juli.2016 av Trønderbygger (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 16.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2016 (redigert) Med rulle påfører du sparkel også på forhøyningene og bruker dermed mer enn nødvendig mengde sparkel, noe som også fører til langt mer sparkel å slipe vekk i etterkant. Du vil sannsynligvis får raskere bedre og jevnere resultat ved å bruke breie sparkelspader, eventuelt ei lengre (men fleksibel) list du skraper av den overflødige sparkelen med. Ved å bruke brei nok sparkelspade vil den skrape over toppene av støpen slik at sparkelen som blir igjen ligger i fordypningene. Resultatet blir en jevnere overflate enn du har fra før og forhåpentlig ikke like mye å slipe etter sparkelen har herdet Her noen bilder av sparklingen av en kryssfinerbåt elevene mine lager: Påføring av sparkel (vi brukte sparkelspader og noe avkapp til å påføre sparkelen med) Avskrapning av det overflødige med ei semifleksibel list Resultat før pussing Redigert 16.Juli.2016 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.