Joltus Startet 16.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2016 Den sleper en lekter att og fram i Oslofjorden for tiden. Noen som vet hvorfor dette gjøres? Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 16.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2016 Nå bakket en av de tvers over fjorden her... Lurer på om de har tatt helg hele gjengen! Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 16.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2016 Om det skjer litt nord for Filtvet så er de innvolvert i legging av ny høyspentkabel over fjorden. Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 16.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2016 Den sleper en lekter att og fram i Oslofjorden for tiden. Noen som vet hvorfor dette gjøres? Vi frakter bort masser fra tunnellutbygging på follobanen, akkurat nå for tiden losser vi i Horten. Nå bakket en av de tvers over fjorden her... Lurer på om de har tatt helg hele gjengen! Hehe, det var neppe oss, for vi har som du sier tatt helg! :) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Joltus Svart 16.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2016 (redigert) Nei så kult at du svarte!! Er det mest effektive måten å frakte denne massen? Ikke med en vanlig båt? Det går jo litt sakte? Men du, enda viktigere: det var en annen tug boat som bakket over fjorden ja, den hadde ikke ais aktivert. Men vet du hvorfor i alle dager den bakket tvers over Oslofjorden midt på dagen? Såg så utrolig artig ut. En båt på vei ut stoppet opp, kjørte bortom for å se/snakke med de eller noe.... Helt absurd snodig situasjon. Det er sør for Filtvet det er snakk om, har ikke noe med den linja å gjøre. Redigert 16.Juli.2016 av Joltus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 17.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2016 Tja, fordelen er at vi bruker 2 lektere, så vi slipper å vente på lossing, vi bare plukker opp den tomme lekteren da vi leverer den fulle og går rett tilbake til Oslo for å laste. Den andre grunnen til at "vanlig båt" ikke blir brukt er at lekterene vi går med er såkalte splittlektere, dvs at de er delt i to og har hydraulisk åpning for å slippe masser i sjøen, VELDIG effektivt til utfyllinger. Det finnes større fartøy som også har mulighet til å dumpe i sjøen men da snakker vi igjen langt høyere kostnader. Hvorfor det bakket en taubåt over oslofjorden vet jeg sannelig ikke, hvordan så den ut? Bukser og Bergings "Bukken" og "Bruse" bakker stort sett alltid, skroget fungerer rett og slett bedre baklengs slik jeg har forstått det. Her er en fin tråd om taubåter: https://baatplassen.no/i/topic/63708-vi-som-snur-oss-etter-taub%C3%A5ter (det har ikke vært aktivitet der på en stund men mye moro lesning og fine bilder) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Joltus Svart 17.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2016 Den såg helt lik ut som skilsø. Kanskje en anelse mindre.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.