Jump to content

Tar service selv AlphaOne Gen2. Tips&Triks ?

.Torstein.

Recommended Posts

Hei båtfolket ?

Tar å slenger inn en liten tråd på drevet mitt som jeg bestemte meg for å ta service på selv uten no stor mekanisk bakrunn.

Har kjøpt allt jeg trenger så her er det bare å montere på nytt.

Har i mitt tidligere yrke vært lakkerer i 9år så oppussing utvendig gikk smertefritt.

MEN hvordan får jeg av gimballageret ?

Jeg fikk låne et verktøy av en kar men jeg klarer ikke å skru det ut med det.

Det gamle lageret mitt sitter som f***!!!

Jeg starter ferien i morgen så dette haster ?

Tips å triks mottas med STOR takk ??

Slenger ved noen bilder

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Redigert av .Torstein. (see edit history)

Om det er original montert lager er mest sansynlig det satt inn slik at man ikke kan vri det ut.

Man pleier å sette det nye lageret inn slik at det neste gang det skal ut, kan vris og vippes ut.

Pass på å få hull til smøre fett på riktig plass i linje med smøre nipple på utsiden..

Du trenger nok en avdrager som festes baksiden  av ringen på lageret og støttes på gimbal.

Er spesial verktøy du kan få kjøpt på eBay.

Slag avdrager kan fungere om du varmer opp gods rundt.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Om det er original montert lager er mest sansynlig det satt inn slik at man ikke kan vri det ut.

Man pleier å sette det nye lageret inn slik at det neste gang det skal ut, kan vris og vippes ut.

Pass på å få hull til smøre fett på riktig plass i linje med smøre nipple på utsiden..

Du trenger nok en avdrager som festes baksiden av ringen på lageret og støttes på gimbal.

Er spesial verktøy du kan få kjøpt på eBay.

Slag avdrager kan fungere om du varmer opp gods rundt.

Kan hende du har rett, kan se ut som det er Orginal lager som står på, jeg for vridd det men ikke ut.

Det nye lageret mitt kan jeg det med.

Finnes masse på Ebay som jeg helt sikkert kan bruke men jeg har ikke tid til å vente i flere uker på di delene nå.

Skal høre med et motor verksted i morgen vis jeg ikke får der ut i dag.

I den yttre ringen ser du to forsenkninger motsatt av hverandre. Monter lageret så

de to forsenkningene kommer utover.

Ser ut på bildet som det ligger med forsenkningene opp.

Da setter du inn lageret slik at forsenkningene kommer ut og mot deg. Da kan lageret

vippes ut neste gang. Pass på smørenippel kommer på linje med det ene hullet i den yttre ringen.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...