.Torstein. Startet 17.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2016 (redigert) Hei båtfolket ? Tar å slenger inn en liten tråd på drevet mitt som jeg bestemte meg for å ta service på selv uten no stor mekanisk bakrunn. Har kjøpt allt jeg trenger så her er det bare å montere på nytt. Har i mitt tidligere yrke vært lakkerer i 9år så oppussing utvendig gikk smertefritt. MEN hvordan får jeg av gimballageret ? Jeg fikk låne et verktøy av en kar men jeg klarer ikke å skru det ut med det. Det gamle lageret mitt sitter som f***!!! Jeg starter ferien i morgen så dette haster ? Tips å triks mottas med STOR takk ?? Slenger ved noen bilder Redigert 17.Juli.2016 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mortya Svart 17.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2016 Hei. Ser meget bra ut med ny lakk og merker. Får du ut lageret slik at bare "ringen" sitter igjen? Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 17.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2016 Hei. Ser meget bra ut med ny lakk og merker. Får du ut lageret slik at bare "ringen" sitter igjen? Hei og takk, bestilt alt fra statene? Hele lageret sitter fast får ikke ut noe av det. Her er det nye lageret som skal i. Sitér dette innlegget Link to post
S-Tech Svart 17.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2016 Ja disse lagrene kan sitte godt. Ville prøvd med slagters. Sitér dette innlegget Link to post
mortya Svart 17.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2016 Du kan vri det gamle lageret ut av ytterringen, så kappe den ringen som sitter igjen med en dremel el. med kappskive. Huset den sitter i er aluminium, så ville vært forsiktig uansett hva du gjør for å få den ut. Sitter som regel veldig ja. Sitér dette innlegget Link to post
mortya Svart 17.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2016 Husk å få lageret i linje når det skal inn, altså senter i forhold til motoren. Her ser du lageret: http://www.mercstuff.com/gimbalbearing1.htm Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 17.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2016 Om det er original montert lager er mest sansynlig det satt inn slik at man ikke kan vri det ut. Man pleier å sette det nye lageret inn slik at det neste gang det skal ut, kan vris og vippes ut. Pass på å få hull til smøre fett på riktig plass i linje med smøre nipple på utsiden.. Du trenger nok en avdrager som festes baksiden av ringen på lageret og støttes på gimbal. Er spesial verktøy du kan få kjøpt på eBay. Slag avdrager kan fungere om du varmer opp gods rundt. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
.Torstein. Svart 17.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2016 Tror jeg er på G nå !! ??? Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 17.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2016 Om det er original montert lager er mest sansynlig det satt inn slik at man ikke kan vri det ut. Man pleier å sette det nye lageret inn slik at det neste gang det skal ut, kan vris og vippes ut. Pass på å få hull til smøre fett på riktig plass i linje med smøre nipple på utsiden.. Du trenger nok en avdrager som festes baksiden av ringen på lageret og støttes på gimbal. Er spesial verktøy du kan få kjøpt på eBay. Slag avdrager kan fungere om du varmer opp gods rundt. Kan hende du har rett, kan se ut som det er Orginal lager som står på, jeg for vridd det men ikke ut.Det nye lageret mitt kan jeg det med. Finnes masse på Ebay som jeg helt sikkert kan bruke men jeg har ikke tid til å vente i flere uker på di delene nå. Skal høre med et motor verksted i morgen vis jeg ikke får der ut i dag. Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 17.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2016 2 øl og litt forbanna var verktøyet som skulle til for di av dere som lurte.!! Nå er jeg glad igjen ?? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 17.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2016 (redigert) Redigert 17.Juli.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Chris284 Svart 18.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2016 I den yttre ringen ser du to forsenkninger motsatt av hverandre. Monter lageret så de to forsenkningene kommer utover. Ser ut på bildet som det ligger med forsenkningene opp. Da setter du inn lageret slik at forsenkningene kommer ut og mot deg. Da kan lageret vippes ut neste gang. Pass på smørenippel kommer på linje med det ene hullet i den yttre ringen. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.