Torsen67 Startet 17.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2016 Må man ha egen slange? Noe utstyr jeg trenger? Skal tømme septiken da den er tett og må stakes opp. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 17.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2016 Vanskelig å tømme hvis den er tett! Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 17.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2016 Så lenge du har tømmestuss i dekk så trenger du ingenting. Trykk på knappen og dra ut slangen fra holderen den henger i. Engangshansker er en flott oppfinnelse...... Ellers er det tilsvarende tømmestasjoner ved hovedøya og i frognerkilen også. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 17.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2016 Ok, men jeg har ingen tømmestuss på dekk. Tenkte å suge opp via mannlokket på tanken. Lar dette seg gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 17.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2016 Ok, men jeg har ingen tømmestuss på dekk. Tenkte å suge opp via mannlokket på tanken. Lar dette seg gjøre? Nei. Og du vil ikke åpne det hvis tanken er full heller... Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Lazyjack Svart 17.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2016 (redigert) Nei. Og du vil ikke åpne det hvis tanken er full heller... Vet ikke helt hvorfor ikke det skulle la seg gjøre om tilkomsten til mannlokket er rett under en luke i dekk eller hytte slik at det er greit å komme til med tømmeslangen. Men er septiknivået over mannlokket så sier det seg vel selv at det ikke er noen god ide å åpne lokket Redigert 17.Juli.2016 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 19.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2016 Tanken var ca 70% full. Da jeg kom ut til pumpestasjonen så ser jeg at sugeslangen kun har en stor gummikon som skal presses ned i wastelokket man har på dekk. Denne fikk jeg ikke ned gjennom mannlokket. Fant tilfeldigvis en slangestump i båten som jeg fikk tapet til med gaffa. Da løste det seg. Fikk sugd opp alt sammen. Nå er det bare stakejobben igjen:-( Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.