Grand 650 Startet 17.Juli.2016 Del på Facebook Startet 17.Juli.2016 HeiVet at dette med høyde på motor har vært snakket om før, men jeg prøver også å få noen tips. Båten er grand 650 rib med 200 G2. Plata ligger akkurat på linje med bunnen, men det spruter alle veier når jeg kjører, tåler den å løftes noe? Takker for tips og råd. Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Høyde på motor? hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 17.Juli.2016 Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 (redigert) Ja instruksjonsboka til G2 sier vel at plata skal være ca 1" over bunnen av båten. Avhengig av båttype, propelltype osv. så går det sikkert med enda mere også. Har du RX4 propell? Redigert 17.Juli.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Grand 650 Svart 17.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 Hei takk for svar, litt usikker på type propell det står Viper og i stål, tror den er orginal Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 17.Juli.2016 Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 Ja tenkte hvis det var en 4 blads så tåler den større høyde. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Blyrauva Svart 17.Juli.2016 Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 Jeg har antikavitasjons plata i samme høyde som i videoen det fungerer fint på min båt med 24 graders v- bunn Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 19.Juli.2016 Del på Facebook Svart 19.Juli.2016 en ting er i allefall sikkert, Viper tåler ikke spesielt å heises... Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
TomF Svart 29.Juli.2016 Del på Facebook Svart 29.Juli.2016 (redigert) Jeg har jekket opp min G2 300 så høyt det går (står i nederste hullet) - og forsatt kunne den antagelig stått enda litt høyere ihvertfall med RX4 propellen. Den sitter som støpt uansett. Antikav plata kan godt være helt oppe av vannet på G2 og for å få til det må de stå høyere enn bunnen på båten. Mulig du kan prøve en annen propell enn Viper på denne motoren også. Se video av den her: https://youtu.be/uCblBrqglU8 (hvordan får dere til å embedde youtube direkte her forresten ? :)) Redigert 29.Juli.2016 av TomF (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 29.Juli.2016 Del på Facebook Svart 29.Juli.2016 (redigert) Funker som regel greit: Redigert 29.Juli.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Oledole3 Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 Det ser sånn noelunde rett ut på første bildet, kanskje senke den litt. Antiventilasjonsplaten skal ligge i plan med skrogbunnen, tanken er at når båten planer i fri dressur, skal antiventilasjonsplaten akkurat skimme i overflaten for å hindre at propellen drar inn luft. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 på v-bunnede skrog kan plata med fordel ligge litt over skrogbunn. Så jeg ville hevet et hull. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Teerex Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 (redigert) Bunnfasongen har nok betydning for hva som er optimal monteringshøyde for motor. En ekte V-bunn kan ha en litt høyere monteringshøyde enn V-bunn med "pad". Og bredden på evt. "pad" har jo også betydning. Avstanden mellom der skrogets våte flate slutter og propellen har også betydning. Jo større avstand jo høyere monteringshøyde. Så her er det nok ofte prøve-og-feile metoden som gjelder hvis det ikke finnes et fasitsvar tilgjengelig. Redigert 1.August.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.