wdpk Startet 18.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2016 Heisann Har akkurat kjøpt "ny" båt. Marex 2300 DC. Alle instrumenter og det elektriske har vært byttet. Men turtelleren fungerer ikke. Etter å ha følgt kabler så går ikke den ikke i ledningsnettet, men er koblet utenom. Finner en løs kabel bak i motor rommet som er merket med teip "turteller" Så spørsmålet mitt er hvor skal turteller signal kables kobles på? Det jeg kan se på koblings skjemaen er at den skal kobles på fordeleren. Men jeg kan ikke se noen plass den skal kobles på? Noen som har ett bilde eller som kan fortelle meg hvor jeg kan finne dette? Takk Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 18.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2016 (redigert) vanligvis på coilens - side Redigert 18.Juli.2016 av Knurrbart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
wdpk Svart 18.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2016 Takk for svar Skal sjekke dette ut :) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 18.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2016 Enten på coil eller dynamo. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
wdpk Svart 19.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2016 Prøvde å koble meg på coilens - side. Skjedde ikke noe. Kan ikke se noen plass der jeg kan sette ledning på dynamoen. Turtelleren har virket, og kabelen som lå der rakk akkurat til coilen. Men må jeg kanskje kalibrere turtelleren igjen? Er av typen Wema Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 19.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2016 (redigert) Alle med vanlig stifttenning skal til coilens minus. På elektronisk tenning kan det variere. Så om turtelleren har strøm og har signal fra coilen som beskrevet så skal den virke. Intet utslag da så virker ikkje turtelleren eller den er til noe annet. diesel påhengs elr whatnot Redigert 19.Juli.2016 av Knurrbart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.