Jump to content

Edit History

Gudrun

Gudrun

Problemet med dette er at du ikke har100% skikkelig anleggsflate mot skroget. Når du i tillegg bygger "mer ned" er du mer utsatt for lekkasje eller brekke av ved for eksempel å dunke nedi bunn, treffer noe som ligger tungt(lavt) i sjøen eller et fortøyningstau etc. henger seg fast når båten er fortøyd og du kan få ny lekkasje.

Ja og så fiskeredskap som kan henge seg fast.

Siden du ikke har særlig lyst på å støpe igjen og lage nytt hull kan kanskje en slik gjennomgående svinger jeg linker til under her være noe å vurdere?

Finnes i forskjellige varianter med forskjellig vinkel, dette er bare en jeg fant sånn i farten.

De tar opp vinkel på skutebunn som må rettes for uansett så du er sikker på du sjekker fisk/bunnforhold under kjølen og ikke ved siden av. I tillegg til at de har større diameter så hullet ditt kanskje fylles mer eller mindre helt ut når du tar vekk den gamle gjennomføringen som er der i dag? Den som det er linket til har en diameter på 51mm.

Er og så vidt denne vil stikke ut fra skutebunn.

https://www.maritim.no/gj-gaende-plast-p19-12-for-skra-montering#.WPhat4VOKUk

Mine tanker en torsdag.

Gudrun

Gudrun

Problemet med dette er at du ikke har100% skikkelig anleggsflate mot skroget. Når du i tillegg bygger "mer ned" er du mer utsatt for lekkasje eller brekke av ved for eksempel å dunke nedi bunn, treffer noe som ligger tungt(lavt) i sjøen eller et fortøyningstau etc. henger seg fast når båten er fortøyd og du kan få ny lekkasje.

Ja og så fiskeredskap som kan henge seg fast.

Siden du ikke har særlig lyst på å støpe igjen og lage nytt hull kan kanskje en slik gjennomgående svinger jeg linker til under her være noe å vurdere?

Finnes i forskjellige varianter med forskjellig vinkel, dette er bare en jeg fant sånn i farten.

De tar opp vinkel på skutebunn som må rettes for uansett så du er sikker på du sjekker bunnen under kjølen og ikke ved siden av. I tillegg til at de har større diameter så hullet ditt kanskje fylles mer eller mindre helt ut når du tar vekk den gamle gjennomføringen som er der i dag? Den som det er linket til har en diameter på 51mm.

Er og så vidt denne vil stikke ut fra skutebunn.

https://www.maritim.no/gj-gaende-plast-p19-12-for-skra-montering#.WPhat4VOKUk

Mine tanker en torsdag.

• Create New...