Jump to content

Antares 680, Suzuki 140 eller 115?


Nurk

Recommended Posts

DF140 har et litt smalere/høyere turtallsområde og er kanskje litt mere følsom for rett propellstigning og last i båten.

Man bør nok oppnå minst 5800-5900 rpm på full gass med normalt lastet båt, eller gå ned et nr. i propellstigning.

Men jeg har ikke nok erfaring med båten til å si om det har mye innvirkning på forbruket om man greier å ligge i nedre eller øvre del av turtallsområdet (5600-6200 rpm) på full gass.

Fartsmessig blir det i praksis ikke så stor forskjell på 115 og 140 på en slik litt tyngre båt, siden det er samme motorblokk.

Hvis man ikke ofte har variabel/tung last i båten så vil jo DF140 naturligvis funke minst like bra selv om den kanskje egner seg enda bedre i litt lettere og raskere båter.

DF150 gir naturlig nok en annen opplevelse pga. langt større dreiemoment.

 

NB! Baileys'en var god (internt notat til rette vedkommende)  :smiley:

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...