Nurk Startet 18.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2016 Antares 680 med Suzuki 140 bra eller ikke? Lurer litt på hva dere synes, er d bedre med 115 hk eller? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 18.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2016 Suzuki 140 og 115 er vel i utgangspunktet "samme motor", så noe voldsom fartsforskjell mellom disse to motorene, er vel minimal, på denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
Nurk Svart 18.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2016 Ja du har nok rett i det. Har en 140 hk litt missfornøyd med forbruket ca 1,2 l pr mil men ellers en kjempe båt / motor Sitér dette innlegget Link to post
Lme Svart 18.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2016 DF 150 passer mye bedre på denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 18.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2016 Tviler på at du får noe mindre forbruk med 115 hk. De er jo relativt like, men bittelitt mere drag i 140.. Kanskje bedre med 150 hk også i forhold til forbruk om den går litt tungt med 140.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Fluehue Svart 18.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2016 Så stor motor man har råd til er vel å foretrekke i mitt hode. Godt å kunne dra av litt på gass med stor nok motor, og 140 må da ha litt mer punsj enn 115. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 19.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2016 (redigert) DF140 har et litt smalere/høyere turtallsområde og er kanskje litt mere følsom for rett propellstigning og last i båten. Man bør nok oppnå minst 5800-5900 rpm på full gass med normalt lastet båt, eller gå ned et nr. i propellstigning. Men jeg har ikke nok erfaring med båten til å si om det har mye innvirkning på forbruket om man greier å ligge i nedre eller øvre del av turtallsområdet (5600-6200 rpm) på full gass. Fartsmessig blir det i praksis ikke så stor forskjell på 115 og 140 på en slik litt tyngre båt, siden det er samme motorblokk. Hvis man ikke ofte har variabel/tung last i båten så vil jo DF140 naturligvis funke minst like bra selv om den kanskje egner seg enda bedre i litt lettere og raskere båter. DF150 gir naturlig nok en annen opplevelse pga. langt større dreiemoment. NB! Baileys'en var god (internt notat til rette vedkommende) Redigert 19.Juli.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.