Frode Lien Startet 18.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2016 Tenkte starte en tråd for og lettere dele erfaring og hjelpe hverandre med fine deler og tips. Det finnes ikke så mange slike motrorer så. Leter etter drivstoff røre til dyse en. Noen der ute ? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 25.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2016 Ikke noe direkte svar, men "alt" om CAV dyser, pumper, filtre etc. finnes her: CAV fordelerpumpe og dieselfiltere, servicemanualer og informasjon Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 26.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2016 Hei. Sliter med at det lekker diesel fra stopp'en på min (Bmc 2.52). Ser litt mørkt på å få demontert denne for å bytte oringer. Dessuten lekker den en del olje som jeg ikke har klart å lokalisere. Dette skaper en del luktproblemer i båten, men etter at jeg fikk lokalisert diesel lekkasjen har jeg et beger stående som samler opp diesel sølet og hjelper en del. Liker båten veldig godt og hadde jeg hatt økonomi til det skulle jeg spandert på en ny 80-100 hk med lavt turtall. Har også vært på tanken om å ta ut BMC'en og få byttet tetninger (har gått drøyt 6000 timer, ikke all verden, men når den er fra 69 er den neppe noe å koste for mye på) Om jeg evt skulle sett meg om etter noe brukt, er det noen som vet hva som ville krevd minst ombygging ? Sitér dette innlegget Link to post
Frode Lien Svart 27.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 Lekker fra stoppen ? Den må du utdype mere ☺ men etter og skru på min bmc så ser jeg den er veldig lett og skru på ☺ få den ut og får du ikke tak i orginal pakning så er biltemasuniversal pakning. Ok. men skal du selge mottoren så er jeg interessert i motoren ☺ Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 27.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2016 Lekker fra "akselen" som går ned i dieselpumpa som stopper diesel tilførselen. Tank og filder sitter høyere enn dieselpumpa, og således kommer det stadig ut litt diesel. Forstår denne har et par o-ringer som tetning, men pumpa må deles for å få ut akslingen. Motor går veldig fint, lettstartet, men lekker altså en del olje (forbruker nok litt også). Sitér dette innlegget Link to post
Seiler Svart 28.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2016 Har samme problemet. Har kjøpt inn pakningssett. Det skal bare være og skru opp to forseglede muttere på toppen av pumpa, løfte av dekslet. Da kommer man til disse pakningene som må skiftes, i følge paknings selgeren. Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 28.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2016 Spennende Seiler!! Kan jeg spørre hvor du kjøpte pakningene? Sitér dette innlegget Link to post
Seiler Svart 30.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2016 Pakningssettet ble kjøpt hos: http://www.okonomi-deler.no/ Varenavn: Pakningsett CAV dieselpumpe DPA Art.nr: CAV 7135-71 Koster ca. 300 med frakt Settet inneholder mange pakninger, skal vist dekke mange C.A.V. pumper. Min pumpe er C.A.V. 3249F680 Motoren er en Thorneycroft 230 4 cyl 3.7 Liter Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 31.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2016 Tusen takk Seiler. Blir å prøve dette selv også ja :) Sitér dette innlegget Link to post
havardr Svart 1.August.2016 Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 (redigert) Heisann! Jeg vurderer en snekke på 26 fot med denne motoren. Har dere noen erfaring med dieselforbruket? Vedlikehold og "vanlige feil"? Båten er fra 84, motor trolig satt inn i ettertid Redigert 1.August.2016 av havardr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 1.August.2016 Link til dette innlegget Svart 1.August.2016 Det skal bare være og skru opp to forseglede muttere på toppen av pumpa, løfte av dekslet. På gasshendelen sitter det en fjær i én av 3 mulige posisjoner, løft lokket forsiktig slik at du får sjekket før den detter av... CAV DPA pumpe ble brukt i de fleste hurtiggående dieselmotorer frem til slutten av 70-tallet. (Spesielt er det mange traktorer som fortsatt er i drift) Informasjon på Youtube, eksempler: Sitér dette innlegget Link to post
Frode Lien Svart 3.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2016 (redigert) Havarder, det er gode motrorer men vanskelig med deler ☺ Redigert 3.August.2016 av Frode Lien (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
AasPell Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 Havarder, det er gode motrorer men vanskelig med deler ☺ Sitér dette innlegget Link to post
AasPell Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 Hei dere! Jeg har også en BMC 2,52. Vurderer å montere varmeapparat basert på kjølevannet. Har noen av dere den løsningen? Sitér dette innlegget Link to post
AasPell Svart 25.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2017 https://www.bestmarin.no/produkter/varme-ventilasjon-og-luker/ventilasjon/defroster---isotherm-pH1043000 Sitér dette innlegget Link to post
Jomes Svart 23.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2021 Hei. Noen som har koblingsskjema for instrumentpanel bmc 2,52 commander ? Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.