Jump to content

Evinrude E-Tec 115 HO kjøpt i april, gradvis vanskeligere å starte

jotto

Recommended Posts

Min 150 hk 2008 modell starter alltid på første men den pipingen har jeg ikke. Er det sjekk programmet du ikke kjører igjenom før du vrir om nøkkelen som gjør det?

Det er en selvtest som kjører når man vrir om nøkkelen fra av til halvveis ja.

Ok jeg lar bestandig den kjøre ferdig før jeg vrir nøkelen helt til start. Men det har nok neppe noe med problemet ditt å gjøre

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Tror det er en god vane å legge seg til å la motoren kjøre testprogrammet sitt ferdig før vrir om til start.

Jeg er ikke mekaniker - men jeg holder en knapp på det batteriet jeg altså (eller hovedstrømsbryter).. Men rart på ny båt. Kan jo høre med forhandleren. Få det skriftlig svaret hans :-)

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Testet igjen idag. Jeg ventet til selvtesten var helt ferdig. Da måtte jeg prøve 4 ganger (!) før jeg fikk start. Instrumentene (og selvtesten) restartet når motorstarten feilet, og det gjør det IKKE med varm motor. Det er vel et hint om et batteri som ikke henger helt med...?

Jeg har snakket med forhandleren og tar den med dit til neste uke. Greit å få saken ut av verden. Takk for alle innspill :)

Han skal jo det står 3 innlegg lenger opp

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Dette høres ut som batteriet ikke leverer det som er tiltenkt , hvilken type er dette? Jeg hadde tidligere en 150 HO som ble tyngre å starte etter noen uker, fant ut etter hvert at batteriet var synderen (Optima) erstattet dette med ett ordinært bly/syre startbatteri og alle problemene var borte.

E-Tec krever ett godt startbatteri bare så det er sagt, sjekk også hovedstrøm bryteren, den kan være dårlig( brente kontakter).

Redigert av Verado (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...