jotto Svart 21.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2016 Min 150 hk 2008 modell starter alltid på første men den pipingen har jeg ikke. Er det sjekk programmet du ikke kjører igjenom før du vrir om nøkkelen som gjør det? Det er en selvtest som kjører når man vrir om nøkkelen fra av til halvveis ja. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 21.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2016 Ok jeg lar bestandig den kjøre ferdig før jeg vrir nøkelen helt til start. Men det har nok neppe noe med problemet ditt å gjøre Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
jotto Svart 21.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2016 Jeg er 99% sikker på at det skjer selv om jeg lar selvtesten bli ferdig før jeg starter, men jeg skal teste det neste gang for sikkerhets skyld ;) Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 21.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2016 Tror det er en god vane å legge seg til å la motoren kjøre testprogrammet sitt ferdig før vrir om til start. Jeg er ikke mekaniker - men jeg holder en knapp på det batteriet jeg altså (eller hovedstrømsbryter).. Men rart på ny båt. Kan jo høre med forhandleren. Få det skriftlig svaret hans :-) Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
jotto Svart 22.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2016 Testet igjen idag. Jeg ventet til selvtesten var helt ferdig. Da måtte jeg prøve 4 ganger (!) før jeg fikk start. Instrumentene (og selvtesten) restartet når motorstarten feilet, og det gjør det IKKE med varm motor. Det er vel et hint om et batteri som ikke henger helt med...? Jeg har snakket med forhandleren og tar den med dit til neste uke. Greit å få saken ut av verden. Takk for alle innspill :) Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 22.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2016 Flott! Kjempefint om du skriver en melding hit om hva de finner ut. En varm motor er lettere å dra rundt og krever mindre krutt av batteriet. Så det kan være en forklaring. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Hebbe Svart 22.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2016 Hva med å kontakte leverandøren og la han ordne opp i dine problemer. Det er vel en garantiordning du kan og bør benytte deg av..... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Jon-Kåre Svart 22.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2016 Han skal jo det står 3 innlegg lenger opp Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Kiekhaefer Svart 28.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2016 (redigert) Dette høres ut som batteriet ikke leverer det som er tiltenkt , hvilken type er dette? Jeg hadde tidligere en 150 HO som ble tyngre å starte etter noen uker, fant ut etter hvert at batteriet var synderen (Optima) erstattet dette med ett ordinært bly/syre startbatteri og alle problemene var borte. E-Tec krever ett godt startbatteri bare så det er sagt, sjekk også hovedstrøm bryteren, den kan være dårlig( brente kontakter). Redigert 28.Juli.2016 av Verado (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.