Horst Startet 20.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 20.Juli.2016 Min kartplotter klarer plutselig ikke å lese data fra kartbrikke. Forsøkte i går å sette inn kartbrikke i en annen C70 kartplotter og kortet fungerte der. Testet så kartbrikken i min plotter og den fungerte igjen. Må fungerer ikke kartbrikken i min plotter og er litt usikker på hvordan problemsøke. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 20.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2016 Har opplevd det samme selv ! Forsøk å restarte plotteren. Husker ikke prosedyren nå men det står i instruksjonsboken, eller du finner det på nettet. Plotteren går tilbake til fabrikkinnstillingene og du mister lagrede ruter osv. Men den fungerer igjen med kart og det hele. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 20.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2016 Jeg har forsøkt å gjenopprette til fabrikkinnstillinger, men det hjalp dessverre ikke :-( Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 20.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2016 Har du en kone ? Min kone fikset løsningen fra nettet mens jeg sto og bannet og rev meg i håret fordi jeg ikke skjønte noenting. Et annet tips kan være CRC (e.l.) elektronikkrens på sprayboks. Kan det være kontaktproblemer på brikken ? En Q-tip med syrefri vaselin ? Bare noen skudd fra hoften for å forsøke å avhjelpe problemet basert på egen erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 21.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2016 Har kone :-). Ikke mye hjelp å få der.... Har dessverre ikke med PC på ferie og får ikke forsøkt det. Jeg har renset kontaktene med elektrorens, men hjalp ikke det heller. Har søkt litt på google uten å finne samme problemstillingen dessverre. Takk for gode tips uansett :-) Alt må prøves! Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 21.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2016 Hva med å ringe en "venn" ? F.eks Raymarine eller Seatronic ? Har aldri vært i kontakt med Raymarine men har inntrykk av at Seatronic har god kunnskap og service. Sitér dette innlegget Link to post
Horst Svart 1.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2017 Jeg fikk reparert plotteren min hos navytech i fjor, samme feilen oppstår igjen i år. Sender så plotteren min til EVO marine og fikk den tilbake i går. Samme problem og det eneste jeg har oppnådd er å bruke noen tusen kroner i reprasjon. Oppgitt. Kan det være noe med kartbrikken eller noe andre tips? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.