larsen2000 Startet 20.Juli.2016 Del på Facebook Startet 20.Juli.2016 Så plutselig at displayet viser 18,2V til batteriet under kjøring. Hva kan være galt? Skal i utgangspunktet en tur på 20nm i morgen, er det dumt med tanke på skading av batteriet e.l? Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 20.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2016 Har forøvrig ikke fått målt rett på batteriet med multimeter fremfor instrumentpanelet. Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 21.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2016 Prøvde igjen idag og da er spenningen tilbake på 14,8V. Måler det samme rett på batteriet. Noen forklaring på dette? Får følge nøye med fremover. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 21.Juli.2016 Del på Facebook Svart 21.Juli.2016 Eldre påhengere hadde ingen form for spenningsregulator. Skal du dempe spenningen må du gjøre dette ved å belaste batteriet med noen forbrukere. Helt normalt slik du beskriver det. Vannforbruket på batteriet blir noe større så batteriet må sjekkes med jevne mellomrom Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 21.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2016 Er spenningsregulator på denne, har fått tips fra en mekaniker om å sjekke om den har gått varm og om spenningen øker sammen med turtallet på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.Juli.2016 Del på Facebook Svart 21.Juli.2016 ser på min F115 at ladespenningen kan komme opp i 14,6 V men ikke sett noe mer enn det. Du får evt prøve å skru på lanterner ++ for å se om spenningen da kommer innenfor det normale Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
larsen2000 Svart 21.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2016 Kjørte en testtur nå, og alt var normalt i omtrent 5 minutter hvor spenningen steg i taket. Laderegulatoren er nå så varm at det ikke er mulig å ta på den. Spenningen var også variabel med turtallet inntil 18,2V. Regner med det bekrefter mistanke om laderegulatorfeil. Får noen treff på dette på Google også, hvor det ved noen anledninger har resultert i brann i motoren. Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 30.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2016 Fått ny spenningsregulator (veldig vanlig byttedel på 80 og 100hk), men pluggene passer ikke om hverandre. Pluss og jord er ok, men de tre ledningene i den runde pluggen leder oppunder svinghjulet. Noen som vet hva de går til og hvordan jeg kan vite hvilken ledning som skal på hvilken? Legger ved bilde av ny regulator og av pluggen i motoren som gikk rett i den gamle regulatoren. Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 30.Juli.2016 Del på Facebook Svart 30.Juli.2016 Du har fått laderegulatoren til F100A, men motoren din er F100D Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 30.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2016 Søren, jeg dobbeltsjekket med forhandler opp og i mente som hardnakket påsto det kun var denne jeg fikk som fantes.. Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 30.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2016 Tips til hvem som har bra utvalg av deler til Yamaha i Oslo/Bærum (utover Marina AS) eller Son/Moss området? Sitér dette innlegget Link to post
Oledoledoffen2 Svart 31.Juli.2016 Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 Tips til hvem som har bra utvalg av deler til Yamaha i Oslo/Bærum (utover Marina AS) eller Son/Moss områdeM Huff, trist å få ødelagt ferien pga. en slik feil. Maritim.no er det eneste jeg kommer på.. Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 7.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2016 Da er regulator byttet og motoren friskmeldt! Tror jeg kan det som er verdt å vite om laderegulatorer nå :) Disse har vært et svakt punkt på F80 og F100, men jeg fant løse kontakter på hovedstrømbryteren min, som absolutt ikke er sunt for en regulator. Tips: Jeg fikk tak i riktig spenningsregulator fra Ravns Garasje, og de tipset om at jeg burde kjøpe Mercury sin isteden. Det er 100% samme regulator og koster over kr 2000,- mindre! Kun leverandørene som bruker kalkulatoren litt forskjellig, som de sa.. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 7.August.2016 Del på Facebook Svart 7.August.2016 .. eller hvilken gangetabell som benyttes..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.