Jump to content

Få "Norske" dieselpriser i Sverige med NIS/NOR registrert båt?

Dykker

Recommended Posts

Er usikker om dette medfører riktighet, men poster det allikevel.

Hørte fra en bekjent at hvis man tar med seg papirene på at båten er registrert i NIS/NOR, så innrømmes avgiftsfri pris på diesel i Sverige.

Jeg har ikke hørt om dette før nå, og har ikke verifisert dette. Men hvis så er tilfelle, er det jo greit å vite hvor i båten NIS/NOR papirene ligger.

(Må innrømme at jeg ikke helt skjønner logikken mht NIS/NOR og ev avgiftsfri diesel i nabolandet???)

'Svensk' hadde en grei def. på dette for noen dager siden, bare å søke det opp. Grunnpoenget er vel at man skal være et registrert yrkesfartøy over en viss størrelse for å kunne kjøpe med lokalt unntak fra MVA. Og da skal naturligvis avgifter betales i Norge. Hulda bommer på dette med 'yrkesfartøy', dessuten mener jeg å huske at krav er LOA >15 meter og bredde >4 meter. Hulda bommer på lengden med et par meter også. Hadde uansett ikke giddet å tatt bryderiet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...