Engers Svart 31.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2016 Hei alle gode hjelpere. Jeg tror kanskje at feilen er funnet. Hva tror dere? Den tykke slangen som går fra bunnen og inn i turboen var helt løs, og hadde glidd nesten helt av stussen. Slangeklemmen var så løs at den hadde glidd vekk fra slangen. Har fått dyttet på slangen igjen, og strammet slangeklemmen skikkelig til. Trykket forøvrig på staget på begge VNT ventilene, og de kjentes helt like ut. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 31.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2016 Krysser fingre for at feilen er funnet da, får bare håpe jeg finner ut av min egen feilmelding og nødmodus absolutt hver gang jeg går en stund på over 3450rpm Lykke til :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Engers Svart 3.August.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2016 Noen dager siden jeg har vært på nett nå. Men glad og lykkelig kan jeg fortelle at når turboslangen ble skrudd til, var alt i orden igjen. Håper du finne ut av din feilmelding også MaSa Sitér dette innlegget Link to post
Jepphansson Svart 6.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2018 Hej på er alla ”lyckliga” ? ägare av en svensk Penta D3. Min 190:a går bara i limpmode 2000 rpm. Boost 0,5 bar Den fungerade felfritt innan upptagning i höstas men hamnade i limpmode efter en minuts körning i våras. Tror det kan vara hävarmen till vakumklockan, den är väldigt trög att trycka ner från startläget. Hur lätt ska det gå att trycka ner den? Vad ska man använda för lubricate fett? Vore väldigt tacksam för svar! Sitér dette innlegget Link to post
Taardahl Svart 8.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2018 Hadde store problem med min D3 130 etter opplag i år. Motoren hørtes ut som den blåste luft og gikk i nødmodus ved ca 3000 rpm. Det viste seg å være feil på pakning i dieselfilteret. Dette ble skiftet før utsetting i våres. Nytt filter, problem løst. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.