Jump to content

Nimbus 350 Coupe/Nova - Nimbus erfaringer

Bitteliten

Recommended Posts

Jeg har vært og kikket på en Nimbus 350 Coupe.

Bilde

Denne båten har samme skroget som Nimbus 35 Nova.

Bilde

Er det noen her som har erfaring med disse båtene? Jeg lurer på sjøegenskaper, kvalitet, og gode og dårlige sider. Samme gjelder Nimbus generelt.

Novaen er ikke aktuell for oss - den har for lite soveplass under dekk. Men Coupen er lekker synes jeg.

Jeg har vært og kikket på en Nimbus 350 Coupe.

<{POST_SNAPBACK}>

3 fots syken? Er det ikke bedre og gå opp noen fot til? Etter det jeg forstår så er båten basert på en 33 foter. Er vel ikke så mange av denne i Norge enda, så derfor er det vel lite tilbakemeldinger. (Koster jo også 2.5 mill ++)

Men Nimbus har vel generelt ganske bra kvaitet og bruktprisene er gode. Ser flott ut (Er en lite brukt en til salgs på Oslo båtsenter med 2x D4-260)

3 fots syken?

6 fots syken... Og den er kronisk - veldig kronisk faktisk. :wink:

Nimbusen har LOA på over 36 fot. Og jeg bare drømmer og tenker litt. Ikke noe konkret :rolleyes:

Det ligger en lignende båt ikke så langt fra meg - det er en 345 Coupe. Flott båt det også.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Vurderdt Nidelv 320 Cruiser?

<{POST_SNAPBACK}>

Den står på listen over aktuelle båter ja. Er litt usikker på hvor kurant den er om vi skal selge den om noen år. Også går den egentlig litt for sakte - selv om den gjør over 30 knop med største motor. Men det er en skikkelig hytte på sjøen.

Scand er ikke på listen - men det har kommet en Joda 370 i havna nå med nydelig innredning. Den har samme skrog som Scand 360 - men jeg opplever den siste versjonen av Jodaen som mer båt for pengene enn Scand.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...