larsen2000 Startet 21.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 21.Juli.2016 Denne fjæra lå helt løs da jeg tok av plastdekselet på motoren. Regner med dette er riktig plassering? Hvilken funksjon har den? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 21.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2016 Veeldig viktig at den fjære er på plass under gange ellers så kan du risikere at registerreimen hopper over tennene og det er ikke brasviver motoren som den skal har du været heldig ...er den blitt anderledes i gangen så bør du la noen kyndige se på det .. Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
larsen2000 Svart 21.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2016 Høres normal ut på tomgang i mine ører. Mulig å se ut fra dette bildet? Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 21.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2016 For meg ser det ut som fjæra kun brukes når registerreimen strammes ved skifting. Løsnes bolten i midten av reimhjulet er det ett avlangtspor og fjæra vil stramme hjulet mot reima. Tror ikke denne fjæra har noen funksjon etter at bolten er strammet.. Er ihvertfall sånn i bilverden.. Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 21.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2016 Klarer ikke rikke strammeren med henda, som kanskje kan bekrefte det innspillet? Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 21.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2016 Ganske sikker på det ja, spørsmålet er hvorfor den har hoppet av? Henger den løst nå som du har fått den på igjenn? Noen av disse fjærene skal måles og skiftes ut om de har strukket seg. Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 21.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2016 Fatter det ikke, sitter stramt og fint.. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 21.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2016 Hvordan er strammehjulet/fjæra når motoren sviver? Beveger det på seg da? Noen strammere er fjærbelastet for å ta opp rykkninger i fjæra når den sviver men ser ikke ut til at denne er det. Sitér dette innlegget Link to post
zacroa Svart 21.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2016 Denne fjæra har ingen funksjon så lenge strammerhjulet er festet. Antar at den er der for å holde ett press på registerreima hvis bolten på strammeren av en eller annen grunn skulle løsne litt. For å sjekke at reima er stram nok, må du følge manualen for hvor mye de klarer å bevege den på det lengste "strekket". Jeg lastet opp manualen for noen år siden så du finner den i dokument arkivet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.