Stian69 Startet 21.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 21.Juli.2016 Jeg har en Scand Baltic med en VP41. Tidligere har jeg hatt ca 10-11 knop ved 2300rpm og 19-20 knop ved 3500rpm. Dette var ved normal last og fulle dieseltanker. Nå får jeg bare ca 8 knop ved 2300rpm og 16 knop ved 3500rpm. Jeg har ikke sjekket propell, men har ikke vært borti noe som jeg vet. Merker ikke noe til vibrasjoner eller annet unormalt. Motor blir varmere enn normal ved 3500rpm, men mulig det skyldes impeller. Er det noen som har tips til hva dette kan være eller hva jeg bør sjekke. Sitér dette innlegget Link to post
mwigg3 Svart 21.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2016 når var det sist du inspiserte skroget? Det første jeg tenker på er groing på skrog eller vekt endring. Sitér dette innlegget Link to post
Stian69 Svart 21.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2016 Har tenkt tanken på groing, men synes det er mye utslag, og det har ikke kommet gradvis. Har ikke fått økt vekt som jeg vet om. Skal sjekke groing av propell. Sitér dette innlegget Link to post
mwigg3 Svart 21.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2016 Hadde en 22 fots DC engang. brukte båten som vanlig og kom tilbake en uke etterpå å fikk bare halv(!) hastighet. Tror det var noe rart med bunnsmøringen for der var det plutselig urskog under. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.