Jump to content

Fjernkontroll til "Ankarlift" ankervinsj, hva slags batteri ?

VegJoh

Recommended Posts

Hei.

Første post på båtplassen :-)

Jeg har kjøpt en Askeladden 705 voyager 1999 der det fulgte med ankervinsj. På nøkkelknipet var det en fjerkontroll til denne. Da jeg skulle teste den oppdaget jeg at det ikke var batteri i denne. Jeg har forsøkt å søke på internett for å finne ut hva slags batteri som skal sitte i den uten hell. Nå lurte jeg på om det var noen her inne som har en tilsvarende og kan svare meg på hva slags batteri som skal sitte i den. Jeg har vedlagt et bilde. På fjernkontrollen står det: "ANKARLIFT"

bilde

Mvh Vegjoh

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

• 2 uker senere...

Da har jeg forsket litt på egenhånd og ved hjelp av mål på batterikasse i kontrollen, har jeg kommet frem til at fjernkontrollen bruker batteri av typen

23A / 23AE / A23 / 8LR23 / VE22.  (se vedlagt bilde)
, Batteriet er 12V og jeg har kjøpt det og testet det i fjernkontrollen og både fjernkontrollen og ankervinsjen fungerer som bare det :-)

Mvh
VegJoh

V23GA-1p_1.jpg

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...