SY Johanne Startet 22.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 22.Juli.2016 Tittelen sier det meste. Min gamle Autohelm 3000 har takket for seg og seter på tide med ny. Virker som et begrenset utvalg og lite info å finne. Båten min har ratt, veier over 6 tonn og er 34 fot lang. Hva vil dere anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
Gunnar Svart 22.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2016 Jeg kjøpte en Raymarine EV-100 "wheel" til seilbåten vår, samme størrelse og vekt som din. Kjempefornøyd! Mulig du kan gjenbruke "drivhjulet" hvis det er i orden. http://www.raymarine.com/view/?id=6866 Sitér dette innlegget Link to post
SY Johanne Svart 23.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2016 Hvordan er denne dersom man tar tak i rattet å forsøker å styre mens autopiloten er ikoblet? Fant ikke noe bilde av selve servomotoren. Bruker den belte? Må dette slankes før manuell kontroll? Sitér dette innlegget Link to post
Gunnar Svart 23.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2016 Det er forsåvidt et belte, men det er skjult inni driverenheten. Det er en manuell clutch som enten kobler rattet til drivmotoren, eller lar det gå fritt. Clutchen betjenes med en spak/hendel på baksiden av enheten. Når du skal gå i "auto", kobler du inn clutchen med spaken og trykker på auto-knappen på p70 betjeningsinstrumentet. Nå du skal tilbake til manuell styring trykker du på standby-knappen på p70 og løser ut clutchen med spaken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.