A.Jensen Startet 23.Juli.2016 Link til dette innlegget Startet 23.Juli.2016 (redigert) 2. Uttak til strøm3. Inspeksjonsluke, slik at jeg får tilgang til å montere teinehaleren og kanskje også lagt noe treverk for å skru i under glassfiberen. Det er altså montering av inspeksjonsluke og uttak til strm jeg er usikker på . Det følger med strøm uttak. Vil disse svekke glassfiberen i særlig grad? Er størrelsen på luken avgjørende? Er det noe jeg bør ta hensyn til før jeg monterer luken? Er det noen typer som er bedre enn andre? Redigert 23.Juli.2016 av A.Jensen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 23.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2016 Ser ikke at det skal være problematisk å montere tilsvarende luke som du har på styrbord side. Det vil ikke svekke strukturell styrke. Bare sjekk på baksiden før du setter saga i glassfiberen. Dumt hvis du kapper kabler eller slanger som kanskje ligger der. Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
NilsPils Svart 23.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2016 Jeg synes det er en god ide dersom det er tilgjengelig rom på innsiden (sjekkes!). En litt større luke enn nødvendig for å feste teinehaleren kan sikker være nyttig. Jeg ville lagt en solid rustfri plate innvendig på undersiden som forsterkning i stedet for bare skiver. Dersom anlegget innvendig ikke er rimelig plant kan du legge polyestersparkel på plata før du fester den. Legg gjerne plastfolie mellom sparkel og plate slik at den ikke limes fast. Og lykke til med teinehaler og teinefiske. Sikter du på hummer til høsten? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
A.Jensen Svart 23.Juli.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2016 (redigert) Takk for gode svar. Lurer på hvor om dere har noen tips i forhold til hvor en kan få tak i en rusfri stålplate? Ellers er det fint lite hummer her. Fisker lange, brosme og torsk med havteiner. Teinene er svære og settes på 100 meter, så her må teinehaleren være på plass. :) Redigert 23.Juli.2016 av A.Jensen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 23.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2016 Skraphandler? Kapp fra et firma som jobber med rustfritt? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Cral Svart 23.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2016 Rustfritt er forøvrig hardt. Kan være lurt å stikke innom et verksted som driver med rustfritt og høre om de har en plate, og kan lage hullene i den. Sitér dette innlegget ~Cral Link to post
NilsPils Svart 24.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2016 Rustfritt er forøvrig hardt. Kan være lurt å stikke innom et verksted som driver med rustfritt og høre om de har en plate, og kan lage hullene i den. Sammenlignet med vanig stål er rustfritt stål (304 og 316) relativt bløtt. Du skjærer det lett til med kappeskive på vinkelsliper (husk vernebriller!). For å bore hullene bør du helst ha tilgang til en søylebormaskin. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Raserkalle Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Hei, jeg skal også montere teinehaler, og må nok også sette inn en inspeksjonsluke. Hvordan gikk det med deg, har du noen råd på veien? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.