Lazyjack Startet 23.Juli.2016 Del på Facebook Startet 23.Juli.2016 Skal gå fra Lysekil til Skagen i morgen og oppdager at kartet mitt bare dekker Norge og et stykke nedover svenske vestkysten. Jeg har jo papirkart men vil gjerne ha plotteren operativ. Når jeg går inn på navionics.com og logger inn med brukernavn og passord jeg fikk da jeg lastet ned kartet etter å ha kjøpt plotteren tidligere så får jeg bare tilbud om å laste ned eller oppdatere kartet jeg allerede har. Noen som har noen formening om hvordan jeg kan få valgt og lastet ned et kart som dekker Danmark? Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 23.Juli.2016 Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 Gjorde nettopp en lignende oppgradering. Når du er inne i basen så må du trekke ut kartet som er merket slik at det dekker det området du ønsker å laste ned. Den laster bare ned det området du har valgt innen det totalområdet du har mulighet til å velge. Jeg gjorde samme feilen før jeg forstod hvordan det virket. Det er sikkert for å unngå å jamme dårlige nettverk med enorme filer som man ikke har bruk for. Sitér dette innlegget Link to post
Vingen300 Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Stemmer som Sail S skriver, er en "firkant" der man endrer størrelsen som viser hvilket området som skal lastes ned. Dette gjøres for å begrense hvor mye data som trengs å lastes ned, f.eks. for å få plass på minnebrikken dersom totalt kartet inneholder for mye data. Men dette, "firkanten" som man setter, er nok begrenset til kartet du har. Så dersom kartet du har ikke inneholder Danmark så hjelper det antagelig lite å endre på dette området som skal lastes ned. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 25.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Kan dere gi meg linken til siden der man kan velge kart ved å angi en firkant som dekker det aktuelle området? Når jeg går på navionics.com så velger jeg Downloads and Updates. Da kommer jeg til en side der jeg må velge om jeg vil laste ned "Installer" eller starte "Installer" om jeg allerede har den. Så logger jeg meg inn og der får jeg bare tilbud om å oppdatere kartet jeg allerede har. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.