lgboat Startet 23.Juli.2016 Del på Facebook Startet 23.Juli.2016 Min 2004mod 222hk, gått 1780 timer vil av og til ikke starte....helt dødt ved dreining av nøkkelen. Slår jeg strømmen av og på, så er alt i orden. Hva kan problemet være? Løsning? Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 23.Juli.2016 Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 Slitt tenningslås, kan smøres opp, men er som regel billig å bytte. Kan ha dårlig kontakt/jord på starter eller irr ved batteri. Alle kontaker må være rene. Innslaget på starter er slitt (starter solenoid) Så kan være flere feil.. Sett på tenning, strekk en tynnleding fra + pol på batteri bort til innslaget(Starter solinoid) på starter (den tynneste kabel på innslaget), hvis starter går rundt nå, når den ikke fungerer på nøkkel, er sansynligvis tenningslås defekt eller sliten. Evt dårlig kontakter på innslaget. Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 23.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 Takk Førstefender, da har jeg noe å gå på. Skal sjekke starter og tenningslåsen snarest. Sitér dette innlegget Link to post
Helge78 Svart 23.Juli.2016 Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 Trenger ikkje å vere noe galt med tenningslåsen, for Yanmar har lagt (vet ikkje om alle har det,men min har det)inn et start rele som ligger på styrbord side av motor. Dette releet er styrt av start stillingen på tenningslåsen, og kobler batteri strøm til styrestrøm på starter. Er et kjent problem at det begynner å trøble etter endel år. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 23.Juli.2016 Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 Ja start reele er et "hot" tips som Helge78 skriver, mange har blitt lurt av det, meg selv inkludert engang Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 24.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2016 Flott karer, da sjekker jeg startrele på stb side såsnart jeg kommer til en rolig havn. Men "begynner å trøble etter endel år" betyr ikke at det konker ut for godt sånn med en gang? Håper jeg? Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 24.Juli.2016 Del på Facebook Svart 24.Juli.2016 Releet det skrives om her, ligger på samme side som dynamo og starter. Det er skrudd fast under varmeveksler. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 24.Juli.2016 Del på Facebook Svart 24.Juli.2016 Sjekk her i denne tråden: https://baatplassen.no/i/topic/66093-tråden-med-alt-om-yanmar/?p=1260674 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.